ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات نمایشگر آیفون
تکنولوژی

آیفون 2020 احتمالا با نمایشگر چینی به بازار عرضه خواهد شد

نمایشگرهای OLED ساخت سامسونگ که اپل از آنها در پرچمداران خود استفاده می کند، یکی از عوامل اصلی قیمت بالای آیفون ها هستند. ظاهراً کمپانی کوپرتینویی قصد دارد برای حل این مشکل آیفون 2020 را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

نمایشگرهای OLED ساخت سامسونگ که اپل از آنها در پرچمداران خود استفاده می کند، یکی از عوامل اصلی قیمت بالای آیفون ها هستند. ظاهراً کمپانی کوپرتینویی قصد دارد برای حل این مشکل آیفون 2020 را با نمایشگر چینی به بازار بفرستد.

طبق گزارشات منتشر شده، اپل به استفاده از نمایشگرهای شرکت چینی BOE تمایل نشان داده و در حال حاضر نمایشگرهای OLED ساخت این شرکت در حال پشت سر گذاشتن آزمایشات اپل هستند.

گزارش شده اگر این نمایشگرها آزمایشات را با موفقیت پشت سر بگذارند، کمپانی کوپرتینویی ابتدا از آنها در آیفون های قدیمی استفاده کرده و در صورت رضایت آنها را در آیفون های سال بعد به کار خواهد برد. اپل قبلاً از نمایشگرهای LCD این سازنده در مک بوک و آیپد استفاده کرده است. جالب است بدانید نمایشگر OLED گوشی تاشوی هواوی یعنی میت ایکس نیز ساخت شرکت BOE است.

آیفون XS و آیفون XS Max (بررسی دیجیاتو) از نمایشگر OLED ساخت سامسونگ بهره مند هستند. تخمین زده می شود قیمت نمایشگرهای این دو گوشی به ترتیب 110 و 120 دلار روی قیمت نهایی آنها تأثیر می گذارد. علت گران بودن نمایشگرهای سامسونگ هزینه بر بودن پروسه ساخت آنها و نبود رقیب عنوان شده است.

با وجود شرکت هایی مثل BOE که از پشتیبانی دولت چین برخوردارند، نمایشگرهای OLED در سایز مشابه 20 درصد ارزانتر تمام شده و می توان انتظار داشت در سایزهای کوچکتر قیمت باز هم پایین تر بیاید.

البته کاهش هزینه یک قطعه لزوماً قیمت تمام شده برای مصرف کننده را پایین نخواهد آورد؛ چون اپل می خواهد آیفون 2020 را به مودم 5G مجهز کند. اقدامی که قیمت نهایی گوشی را بالا خواهد برد. با این اوصاف هیچ بعید نیست در قیمت آیفون های سال بعد تغییر چشمگیری نبینیم.

در حال حاضر شرکت سامسونگ بیش از 90 درصد از سهم بازار نمایشگرها را در اختیار داشته و پس از آن ال جی در رتبه دوم قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M.Gh
    M.Gh | ۴ شهریور ۱۳۹۸

    اپل هم فهمید فناوری صفحه های سامسونگ فوق العادس امولد

  • آریا
    آریا | ۱ شهریور ۱۳۹۸

    باز این چین رو فربه میکنید؟ ? ? ?

مطالب پیشنهادی