ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از هزاران ماهواره آینه دار ایده جدید ایلان ماسک برای زمینی سازی مریخ

ایلان ماسک پس از پیشنهاد منفجر کردن بمب اتم برای زمینی سازی مریخ راه حل دیگری برای قابل سکونت کردن این سیاره پیشنهاد داده است: استفاده از هزاران ماهواره آینه دار برای گرم کردن سیاره ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

ایلان ماسک پس از پیشنهاد منفجر کردن بمب اتم برای زمینی سازی مریخ راه حل دیگری برای قابل سکونت کردن این سیاره پیشنهاد داده است: استفاده از هزاران ماهواره آینه دار برای گرم کردن سیاره سرخ.

روز سه شنبه ایلان ماسک در توییتی جدید از تئوری جدید خود برای قابل سکونت کردن مریخ برای انسان ها پرده برداشت:

«فکر می کنم استفاده از هزاران ماهواره با پنل های انعکاسی ایده بهتری نسبت به منفجر کردن بمب اتمی برای گرم کردن سطح مریخ باشد.»

با این حال ماسک استفاده از بمب اتمی را منتفی نداست و در توییت دیگری گفت:

«در ایده بمباران اتمی چندین واکنش هسته ای در بالای اتمسفر این سیاره رخ داده و منجر به تولید خورشید های مصنوعی می شود. این کار باعث مسموم شدن اتمسفر مریخ نشده و ریسکی ندارد.»

زمینی سازی مریخ

ایده به کارگیری ماهواره های آینه دار به جای بمب هسته ای از جدیدترین تلاش های ماسک برای زمینی سازی مریخ است. البته برای این کار چالش های بزرگی وجود دارند که ماسک به آنها اشاره ای نکرده.

دانشمندان می گویند انفجار بمب هسته ای در بالای جو مریخ منجر به تشکیل ابرهایی بزرگ در جو این سیاره خواهد شد و با جلوگیری از رد شدن نور خورشید از جو، سطح این سیاره به جای گرم شدن سردتر خواهد شد.

همچنین سال گذشته پژوهشی در سایت Nature منتشر شد که در آن گفته شده بود صرفاً رها کردن گاز کربن دی اکسید در اتمسفر مریخ برای قابل سکونت کردن آن کافی نیست؛ چرا که میزان گاز دی اکسید کربن در قطب های این سیاره آنقدر زیاد نیست که با رها کردن آنها بتوان اثر گلخانه ای شدید ایجاد کرد.

همچنین برخلاف زمین، جو مریخ همواره در حال از بین رفتن است و هر چه گاز در آن رها شود پس از مدتی به آرامی در فضای اطراف پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱ شهریور ۱۳۹۸

    آینه هارو باید در مداری نزدیک تر به خورشید مثلا اطراف مدار عطارد یا نزیدک تر حتی،قرار بدن و نورش رو فوکوس بکنن سمت مریخ تا بیشترین گرما با کمترین آینه بش برسه.

مطالب پیشنهادی