ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیزر چیپست Kirin 990 هواوی به قابلیت‌های 5G آن اشاره می‌کند

پیش از برگزاری IFA 2019 هواوی رسما اعلام کرد که چیپست Kirin 990 را در اولین روز این رویداد یعنی 15 شهریور (6 سپتامبر) معرفی خواهد کرد. این شرکت یک تیزر کوتاه هم از این محصول ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

پیش از برگزاری IFA 2019 هواوی رسما اعلام کرد که چیپست Kirin 990 را در اولین روز این رویداد یعنی 15 شهریور (6 سپتامبر) معرفی خواهد کرد. این شرکت یک تیزر کوتاه هم از این محصول جدید منتشر کرده که به قابلیت‌های 5G این چیپست اشاره می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا این فناوری 5G می‌تواند هر دو شبکه موج میلیمتری و زیر 6 گیگاهرتز نسل جدید اینترنت همراه را پشتیبانی کند یا خیر.

پیشتر شایعات مرتبط با کایرین 990 اشاره داشتند که مودم 5G به صورت built in در آن گنجانده خواهد شد. مودم 5G چیپست قبلی این شرکت یعنی کایرین 980 به صورت یکپارچه نبوده و خارج از چیپ قرار داشت و همین موضوع سبب می‌شد که علاوه بر اشغال فضای بیشتر، کارایی کمتری هم نسبت به رقبا داشته باشد. چیپست جدید هواوی با فناوری فوق فرابنفش (EUV) هفت نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که می‌تواند 20 درصد به تعداد ترانزیستورهای چیپست افزوده و بهره وری انرژی آن را نیز بالاتر ببرد.

علاوه بر این گفته می‌شود که پردازنده نسل جدید هواوی می‌تواند از ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند و می‌توان انتظار استفاده از معماری داوینچی این شرکت و حضور CPU و GPUهای جدید ARM را در این چیپست داشت.

با اینکه کمپانی ARM به خاطر تحریم‌های آمریکا، ارتباطات تجاری خود را با هواوی قطع کرده اما از آنجایی که لایسنس مورد نیاز برای این چیپست پیش از اعلام تحریم‌ها دریافت شده بود بنابراین کایرین 990 از پردازنده Cortex-A77 و پردازشگر گرافیکی Mali-G77 شرکت ARM استفاده خواهد کرد. یک واحد پردازنده عصبی (NPU) هم برای پردازش‌های هوش مصنوعی در کایرین 990 حاضر خواهد بود.

کایرین 990

با توجه به اینکه سری میت همیشه اولین پرچمدار هواوی بوده که از چیپست‌های جدید کایرین این شرکت استفاده می‌کند می‌توان انتظار داشت که میت 30 هم به چیپست جدید کایرین 990 مجهز شود. علاوه بر این پیشتر «یان‌مین وانگ» یکی از مدیران گروه تجارت مشتریان هواوی در گفتگو با TechRadar گفته بود که گوشی تاشوی هواوی یعنی میت ایکس هم قرار است از این چیپست جدید استفاده کند.

وانگ همچنین اشاره کرده بود که کایرین 990 در سایر گوشی‌های سطح بالای آینده این شرکت مثل سری P40 هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی