ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ تجاری چین و آمریکا
تکنولوژی

ترامپ در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه کالاهای چینی را به ۳۰ درصد افزایش داد

دونالد ترامپ در واکنش به تصمیم پکن برای اخذ مالیات بیشتر از اجناس آمریکایی، از تصمیم خود برای افزایش مجدد تعرفه کالاهای وارداتی از چین خبر داد. جنگ تجاری چین و آمریکا هر روز ابعاد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

دونالد ترامپ در واکنش به تصمیم پکن برای اخذ مالیات بیشتر از اجناس آمریکایی، از تصمیم خود برای افزایش مجدد تعرفه کالاهای وارداتی از چین خبر داد.

جنگ تجاری چین و آمریکا هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد. در حال حاضر حدود ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای تولیدی چین در خاک آمریکا مشمول مالیات ۲۵ درصدی می شوند اما با تصمیم ترامپ از ۱۰ مهرماه این میزان به رقم قابل توجه ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند.

ترامپ خواستار خروج شرکت‌های آمریکایی از چین شده

رییس جمهور آمریکا همچنین تعرفه دیگر اجناسی که از آنها با عنوان «لیست ۴» یاد شده و ارزشی برابر با ۳۰۰ میلیارد دلار دارند را هم از ۱۰ به ۱۵ درصد افزایش می دهد. ترامپ در توییت خود علنا اینکار را یک اقدام تلافی جویانه قلمداد کرده:

روابط تجاری ناعادلانه... چین نباید روی ۷۵ میلیارد دلار محصول آمریکایی تعرفه جدید می گذاشت. از اول اکتبر مالیات ۲۵۰ میلیارد دلار کالا و محصول چینی از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد می رسد.

جنگ تجاری چین و آمریکا

وزارت خارجه چین تاکید کرده که اخذ مالیات از ماشین ها و هواپیمای کوچک آمریکایی را از سر گرفته و علاوه بر این بر بیش از پنج هزار کالای وارداتی این کشور از قبیل محصولات کشاورزی و غذایی نظیر گوشت، سویا، قهوه، نوشیدنی و غذاهای دریایی ۵ تا ۱۰ درصد تعرفه اعمال می کند.

انتشار این خبر از سوی دولت پکن باعث شد سهام خودروسازهای آمریکایی از جمله فورد، جنرال موتورز، فیات کرایسلر و تسلا روند کاهشی در پیش بگیرد.

از طرف دیگر چین منبع بسیاری از مواد اولیه ضروری دنیا است و در کنار آن نیروی کار ارزان هم باعث شده شرکت های زیادی از جمله اپل محصولات خود را در این کشور تولید کنند. در نتیجه ترامپ از شرکت های آمریکایی خواسته برای فرار از این تعرفه ها خطوط تولید خود را از چین خارج کنند؛ با این حال روابط خوب وی با تیم کوک باعث شده دیوایس های این شرکت از پرداخت تعرفه اضافی معاف شوند.

 

تماشا کنید: تصاویری از خرید نوشیدنی در چین صرفا با کمک تشخیص چهره

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ شهریور ۱۳۹۸

    درووود?

  • jalal
    jalal | ۲ شهریور ۱۳۹۸

    دمت گرم ترامپ . بزن کمونیستهای لعنتی رو داغون کن !

مطالب پیشنهادی