ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مقایسه و بررسی مزدا3 در برابر تویوتا کرولا و هوندا سیویک

امروزه سدان‌های کامپکت دقیقا همان سطحی از تکنولوژی، فضای داخلی، استایل و ارزش خرید را ارائه می‌دهند که ما به آن نیاز داریم. سطحی از امکانات و تجهیزات که زمانی تنها در خودروهای گرانقیمت وجود ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

امروزه سدان‌های کامپکت دقیقا همان سطحی از تکنولوژی، فضای داخلی، استایل و ارزش خرید را ارائه می‌دهند که ما به آن نیاز داریم. سطحی از امکانات و تجهیزات که زمانی تنها در خودروهای گرانقیمت وجود داشت، امروزه در میان انبوهی از این خودروهای سدان یافت می‌شود.

در حال حاضر سدان‌ها ایمن‌تر و هوشمندتر بوده و یک تجربه رانندگی عالی را پشت فرمان آنها کسب خواهیم نمود. در این جا ما سه سدان کامپکت ژاپنی را گرد هم آورده‌ایم تا ببینیم کدام یک مناسب شما خواهد بود. مزدا3 مدل 2019، تویوتا کرولا 2020 و هوندا سیویک  2019. لطفا در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مزدا3

زمانی که دهمین نسل هوندا سیویک در سال 2015 از راه رسید، شرکت هوندا تغییرات بسیاری بر روی آن انجام داده بود؛ ظاهر متمایز، تکنولوژی مناسب، فضای داخلی برجسته و رانندگی خیلی خوب از جمله آنهاست.

برای سال 2019 هوندا تغییرات اندک ظاهری، به‌روز رسانی چراغ‌ها و اجباری شدن پکیج تجهیزات ایمنی برای کلیه نسخه‌ها را به انجام رسانده است.

پیشرانه نمونه مورد بررسی تحول خاصی را به خود ندیده و با همان چهار سیلندر به حجم 1.5لیتر و به صورت توربوشارژ، قادر به تولید 174اسب بخار و 220 نیوتن متر گشتاور است که نیروی حاصل توسط یک گیربکس سی وی تی به چرخ‎های جلو منتقل می‌شود.

با برچسب قیمت 28,229 دلار، هوندا سیویک ارزانترین خودروی این جمع است؛ البته در عین حال پر آپشن‌ترین آنها نیز هست.

مزدا3 یکی از محبوب‌ترین خودروهایی است که ما در خیلی از مواقع آن را به دوستان و آشنایان پیشنهاد نموده‌ایم. مزدا برای بهتر شدن مدل تری، علاوه بر تعویض سیستم تعلیق مستقل عقب با نمونه فنر پیچشی، از نظر حسی نیز این مدل را ارتقا بخشیده است.

مزدا3

مزدا3 مورد تست به یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با توان خروجی 186 اسب بخار و 252 نیوتن متر که با گیربکس 6 سرعته جفت شده و نیروی حاصل را به سمت چرخهای جلو روانه می‌دارد، مجهز شده است.مزدا3 با بهای 29 هزار و 415 دلار گرانترین خودروی این جمع لقب دارد.

تویوتا کرولا یکی از محبوب‌ترین سدان های کامپکت است و طبق ادعای تویوتا بیش از 50 میلیون کرولا تاکنون در سراسر جهان به فروش رسیده است. دوام بالا، قابلیت اطمینان زیاد، فضای داخلی کافی و قیمت مناسب از جمله دلایل این موفقیت به شمار می‌روند.

با این حال اما نسخه فعلی کرولا راه اشتباهی را در پیش گرفته است. سطح تکنولوژی و طراحی آن در مقابل رقبا در سطح پایین‌تری قرار دارد. با این حال کرولا 2020 سعی کرده تا نواقص قبل را برطرف نماید. با به کارگیری پلتفرم جدید تویوتا و نیز بهره‎گیری از تکنولوژی‌های ایمنی جدید، بالاخره می‎توان آن را یک خودروی مدرن همتراز سایر رقبا به شمار آورد.

تویوتا کرولا 2020 XSE به پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری با قوای 169 اسب بخار و 204 نیوتن متر مجهز شده است. یک گیربکس CVT نیز نیروی حاصل را به سوی چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. یک جعبه دنده تک سرعته هم به عنوان دنده استارتر مشغول فعالیت در کرولا 2020 است.

سیستم تعلیق کرولا از فنر پیچشی به مستقل A-arm تغییر یافته است. بهای این خودرو معادل 29 هزار و 168 دلار است .

فضای داخلی و تکنولوژی

بدون شک فضای داخلی مزدا3 در این جمع بهترین است؛ طراحی زیبا و خطوط خاص آن را یک پله بالاتر از سایرین قرار داده است. تمام سطوح کابین مزدا3 نسبتا گرانقیمت و باکیفیت به نظر می‌رسند. ضمنا مزدا3 تنها گزینه این جمع است که به هداپ دیسپلی مجهز گردیده است.

اما با کمی کنکاش عمیق‌تر متوجه می‌شویم که همه چیز در اینجا بر وفق مراد نیست؛ صندلی‌های ردیف دوم تنگ و کم‌جا به نظر می‌رسند؛ فضای پا برای بسیاری از بزرگسالان، محدود و اندک است که در تضاد واضح با دو رقیب دیگر قرار دارد.

همچنین کار با سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا سخت بوده و بسیاری از موارد کاربردی در زیرمنوهای مختلف مدفون شده‎اند.

با وجود آن که فاصله بین محورهای هوندا حدود یک اینچ کوتاه‎تر از مزدا3 است اما فضای داخلی آن جادارتر و محفظه بار آن حجیم‎تر است. کابین هوندا سیویک گرچه نسبت به مزدا3 در سطح پایین‎تری قرار دارد اما هنوز هم جای خوبی برای ماندن است.

کنسول میانی سیویک عظیم و چندکاره بوده و تنها شرکت‎کننده این جمع است که صندلی شاگرد با تنظیمات برقی دارد. و در ردیف عقب از گرمکن صندلی سود می‌برد. کار با سیستم اطلاعات سرگرمی 7 اینچی آن ساده است اما به طور کلی این سامانه قدیمی به نظر می‌رسد. همچنین واکنش آن نسبت به اعمال دستورات لمسی تقریبا کند است. با این حال اپل کارپلی و اندروید اتو به خوبی با سیستم مذکور یکپارچه‌سازی شده‌اند.

فضای داخلی به‌روز رسانی شده کرولا هم چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ پوشش چرمی صندلی‌ها نسبتا ارزان‌قیمت احساس می‌شوند. با این حال خود صندلی‌ها جای کافی برای اکثر افراد فراهم می‌آورند. گرچه تریم‌های نقره‌ای و پیانوبلک به علاوه دوخت آبی رنگ کابین کرولا زیبا به نظر می‌رسند اما در کل نسبت به مزدا3 و سیویک کیفیت پایین‌تری را به ذهن متبادر می‎کند.

فضای پا و سر برای بزرگسالان در ردیف عقب کرولا به اندازه کافی وجود خواهد داشت. گرچه کار با سیستم اطلاعات سرگرمی 8 اینچی آن آسان است اما گرافیک چندان مناسبی ندارد. اپل کارپلی هم به صورت استاندارد در تمام مدل‌های کرولا ارائه شده اما در اینجا اثری از اندرویداتو مشاهده نمی‌شود.

همچنین محل قرارگیری نمایشگر در بالای داشبورد کرولا طوری است که شما نیاز به برداشتن کامل نگاهتان از جاده نخواهید داشت.

تجربه رانندگی

گرچه شما می‌توانید هر یک از این سه خودرو را بر حسب ظاهر یا اصول ارگونومیک و سطح تکنولوژی برگزینید اما کیفیت سواری و هندلینگ نیز به همان اندازه مهم خواهد بود.

قوای محرکه سیویک حس قدرت و رانندگی خوبی در جاده را به شما منتقل می‌کند پیشرانه در مواقع لزوم به اندازه کافی قدرتمند است؛ چه در حین عبور از یک تپه سربالایی و چه در بزرگراه. با آسودگی خیال شما خواهید توانست به دل جاده‎های کوهستانی و ناهموار بزنید بی آن که احساس ناراحتی بکنید.

سواری سیویک نسبت به دو خودروی دیگر به دلیل استفاده از تعلیق مستقل عقب کاملا نرم و آرامش‌بخش است. بدنه سیویک در عبور از پیچ‎ها به خوبی قابل کنترل و باثبات است.

با کرولا شما می‌توانید سواری نرم، ساکت و لذت بخشی را تجربه نمایید. پیشرانه 2.0 لیتری کرولا سریع‎تر از آنچه هست به نظر می‌رسد. با این وجود شتاب صفر تا 96 تویوتا کرولا برابر 8.2 ثانیه است و نسبت به دو خودروی دیگر کندتر عمل می‌کند. شتاب صفر تا 96 سیویک معادل 7 ثانیه و شتاب مزدا3 برابر 7.3 ثانیه است.

پیشرانه کرولا در سرعت های بالا و حین عبور از سربالایی‌ها عرش زیادی می‌کند و در سرعت‎های پایین کمی متلاطم به نظر می‌رسد؛ اما عملکرد شاسی نسبت به قبل ارتقا یافته است و سیستم تعلیق کارکرد خوبی دارد. منتهی مشکل اصلی در این مدل نویز تایرهاست که بیش از حد وارد کابین می‌شود

. پیشرانه بزرگ 2.5 لیتری مزدا3 نسبت به قبل تغییر خاصی نکرده است. این پیشرانه در سرعت‌های پایین کمی ناملایم عمل می‌کند و سیستم تعلیق فنر پیچشی باعث شده تا در جاده‌های نه چندان هموار سواری رضایت‌بخشی را از مزدا3 شاهد نباشیم. حین عبور از پیچ‌ها نیز قسمت عقب خودرو به جناحین منحرف می‌شود.

با توجه به خاطرات خوبی که از مزدا3 در ذهن داریم حالا احساس فرد عاشقی را داریم که مورد خیانت معشوقش قرار گرفته است. اگرچه رانندگی مزدا3 هنوز هم لذت‌بخش است اما در قیاس با قبل گام‌های رو به عقب را در پیش گرفته است.

رتبه اول: هوندا سیویک

هوندا سیویک بهترین سدان کامپکت در این جمع است. این خودرو به خوبی تمامی ملاک‌های مد نظر ما را پوشش می‌دهد.

مشخصات فنی هوندا سویک 2019 تورینگ سدان

  • پیشرانه: توربوشارژ l-4، تمام آلومینیوم
  • توان خروجی: 174اسب بخار، 220 نیوتن متر
  • انتقال قدرت: ضریب متغیر پیوسته
  • وزن: 1344 کیلوگرم
  • شتاب 0-96: 7 ثانیه
  • مصرف سوخت: 7 L/100KM
  • شتاب جانبی: 0.9 جی

رتبه دوم: تویوتا کرولا XSE 2019

تویوتا با بهبود بخشیدن به هندلینگ، تکنولوژی و مصرف سوخت کرولا، جایگاه این مدل را ارتقا بخشیده است.

  • پیشرانه: تنفس طبیعی l-4، تمام آلومینیوم
  • توان خروجی: 169اسب بخار، 204 نیوتن متر
  • انتقال قدرت: ضریب متغیر پیوسته + 1سرعته
  • وزن: 1412 کیلوگرم
  • شتاب 0-96: 8.2 ثانیه
  • مصرف سوخت: 6.7 L/100KM
  • شتاب جانبی: 0.83 جی

رتبه سوم: مزدا3 پریمیوم 2019

به دلیل گیربکس نسبتا مرتعش، تعلیق نامناسب عقب و گنجایش فضای داخلی نه چندان کافی، مزدا3 کیفیت گذشته را ندارد.

  • پیشرانه: تنفس طبیعی l-4، تمام آلومینیوم
  • توان خروجی: 186اسب بخار، 252نیوتن متر
  • انتقال قدرت: 6 سرعته اتوماتیک
  • وزن: 1410 کیلوگرم
  • شتاب 0-96: 7.3 ثانیه
  • مصرف سوخت: 7.5 L/100KM
  • شتاب جانبی:0.86 جی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۳ شهریور ۱۳۹۸

    من تا چند وقت پیش نیو 96 مزدا داشتم با این حال ک مدل های تو ایران نسل های قبل هستن ولی سواریش با این حال ک خشک هست ولی تو جاده کفی هم رده هاشو جر میده هرکی مزدا ولی خریده اعتیاد مثل محصولات اپل گرفته خوارک لایی هس ی یارو تو اسیای شرق ویدیوش هست جوری تقویتش کرده رسیده بهش با این حال ک قدیمه اسفالتو میکنه

  • switch mode
    switch mode | ۲ شهریور ۱۳۹۸

    مزدا یرای تبلیغ مدل جدید مزدا 3 بیشتر به ظاهر خودرو تاکید میکنه

مطالب پیشنهادی