ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیرعامل شرکت فرودگاه ‌های کشور: ایر تاکسی در ایران راه‌ اندازی می ‌شود

تاکسی هوایی یا همان ایر تاکسی ، یک نوع اصطلاح کلی است که برای انواع هواپیماهای دربستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایر تاکسی عبارت است از استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز بدون استفاده از ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

تاکسی هوایی یا همان ایر تاکسی ، یک نوع اصطلاح کلی است که برای انواع هواپیماهای دربستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایر تاکسی عبارت است از استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز بدون استفاده از برنامۀ پروازی که به‌خودی‌خود موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد. تاکسی هوایی یک هواپیمای سبک یا حتی فوق ‌سبک است و می‌تواند با حداقل ظرفیت ممکن که چیزی در حدود ظرفیت یک تاکسی یا اتوبوس معمولی است، در مسیرهای کوتاه جا‌به‌جا شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری خود که در تبریز برگزار شد با انتقاد از فرودگاه سازی گسترده در سال های گذشته گفت: «به دلیل محدودیت ناوگان، بخش بزرگی از فرودگاه ها دارای ظرفیت خالی هستند که به دستور وزیر راه و شهرسازی، توسعه هوانوردی عمومی با هواپیماهای سبک و کوچک با عنوان ایر تاکسی را در دست اقدام داریم.»

سیاوش امیرمکری ادامه داد: «هواپیمای معمولی موجود در ناوگان هوایی کشور، به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها در هر فرودگاهی امکان نشست و برخاست ندارند. این در حالی است که تاکسی هوایی، با ابعاد و وزن کم و قابلیت کنترل بالا، می‌تواند در بسیاری از فرودگاه‌های کوچک نشست و برخاست کند.»

وی از کاهش 17 درصدی نشست و برخاست هواپیما در سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد و افزود: «در سال 97 بیش از 390 هزار نشست و برخاست در فرودگاه های کشور انجام شد که 47 میلیون مسافر را جابجا کردند و کاهش 17 درصدی اعزام و پذیرش مسافر را در سال 97 نسبت به 96 داشته ایم.»

 

ایر تاکسی

وی با بیان اینکه 87 فرودگاه در کشور داریم که 53 فرودگاه آن عملیاتی است، افزود: «8 فرودگاه غیر مالکیتی متعلق به وزارت نفت، مناطق آزاد و نیروهای مسلح در کشور داریم که ناوبری هوایی آنها متعلق به شرکت فرودگاه ها است.»

این مقام ارشد وزارت راه و شهرسازی، از وجود 62 پروژه عمرانی توسعه فرودگاه های کشور به ارزش 860 میلیارد تومان در 26 فرودگاه کشور خبر داد و دو پروژه مهم عمرانی فرودگاهی را تجهیز مرکز کنترل فضای کشور و نوسازی اتوماسیون فرودگاه مهرآباد به عنوان اولویت های فرودگاهی این شرکت اعلام کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

    حتما این هم فقط به درد اونهایی که از آمبولانس به جای تاکسی استفاده میکنند میخورره نه مردم عادی

  • SM
    SM | ۳ شهریور ۱۳۹۸

    فقط باید گفت زارت

  • expire expre
    expire expre | ۲ شهریور ۱۳۹۸

    خدا داند چه ابوقراضه هایی رو از کدوم کشور میخوان بخرن بیارم هوار کنن سر مردم بدبخت و کشته سازی کنن

  • expire expre
    expire expre | ۲ شهریور ۱۳۹۸

    به زودی سقوط تاکسی پرنده در تهران ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی