ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین جرم فضایی
علمی

ناسا اولین پرونده جرم فضایی را بررسی می‌کند

یک فضانورد آمریکایی به ارتکاب اولین جرم فضایی متهم شده و حالا ناسا در پی بازرسی این مساله است. به گزارش نیویورک تایمز آژانس فضایی آمریکا در حال تحقیق پیرامون متهم شدن یک فضانورد به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

یک فضانورد آمریکایی به ارتکاب اولین جرم فضایی متهم شده و حالا ناسا در پی بازرسی این مساله است.

به گزارش نیویورک تایمز آژانس فضایی آمریکا در حال تحقیق پیرامون متهم شدن یک فضانورد به ورود غیرمجاز به حساب بانکی شریک سابق زندگی‌اش است. این فضانورد که «آن مک‌ کلین» نام دارد، در سال ۲۰۱۴ با یک افسر نیروی هوایی به نام «سامر وردن» ازدواج کرده بود اما ظاهرا روابط آنها پس از مدتی به سردی گراییده است.

دلیل مشکوک شدن وردن به احتمال دسترسی افراد دیگری به حساب بانکی‌اش این بود که علی رغم ماموریت شش ماه مک‌ کلین در فضا، وی از خرید چند کالا توسط وردن با خبر بود.

اولین جرم فضایی

بانک پس از بررسی های اولیه ورود افراد دیگری به حساب بانکی وی از طریق شبکه کامپیوتری ناسا را تایید کرد. هرچند مبلغ پس انداز وردن دست نخورده باقی مانده اما با ثبت شکایاتی در «کمیسیون تجارت فدرال» و «دفتر بازرسی کل ناسا» همسرش را به جرایم مختلفی از جمله سرقت هویت متهم کرد.

از طرف دیگر مک‌ کلین ورود به حساب بانکی وردن از ایستگاه فضایی را تایید کرده، با این حال هدف از اینکار را تنها اطمینان از وجود پول کافی برای پرداخت قبض ها و مراقبت از کودکی عنوان کرده که مشترکا سرپرستی وی را بر عهده دارند.

«روستی هاردین» وکیل مدافع این فضانورد هم در گفتگو با نیویورک تایمز ارتکاب هرگونه اقدام نادرست از سوی موکلش را به شدت رد کرده است. به گفته وردن FTC تا کنون به شکایت واکنشی نشان نداده اما ناسا در حال تحقیق در این مورد است.

در صورتی که ارتکاب جرم از سوی مک‌ کلین اثبات شود وی به نخستین مجرم فضایی بدل خواهد شد. هرچند ایستگاه فضایی بین المللی تحت مالکیت آمریکا، روسیه، اروپا، ‌ژاپن و کاناداست اما بر اساس آیین نامه موجود هر فضانورد در صورت ارتکاب جرم بر اساس قوانین کشور خودش محاکمه می شود. مک کلین همان فضانوردی است که قرار بود در پیاده روی تماما زنانه شرکت کند اما در دقایق آخر «نیک هگ» جانشین وی شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی