ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مداخله نیروهای نظامی برای مهار آتش آمازون در پی خشم عمومی از دولت بولسانرو

برزیل برای غلبه بر آتش شایعی که مساحت وسیعی از جنگل های آمازون را در بر گرفته، 44 هزار سرباز را بسیج کرده است. علاوه بر این مقامات از دو فروند هواپیمای آتش نشان سی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

برزیل برای غلبه بر آتش شایعی که مساحت وسیعی از جنگل های آمازون را در بر گرفته، 44 هزار سرباز را بسیج کرده است. علاوه بر این مقامات از دو فروند هواپیمای آتش نشان سی 130 هم برای مهار آتش کمک گرفته‌اند.

بعد از اینکه «ژائیر بولسانرو» امسال به ریاست جمهوری برزیل رسید، بلافاصله شروع به تغییر و تحول اساسی قوانین محیط زیستی این کشور کرد. به عقیده بسیاری همین روند هم باعث شدت گرفتن آتش‌سوزی‌های آمازون شده است.

داده‌های منتشر شده توسط مرکز تحقیقات فضایی ملی برزیل (INPE) بیش از 70 هزار آتش‌سوزی ثبت شده را از ابتدای امسال نشان می‌دهد. بر این اساس آتش‌سوزی‌ها افزایش 80 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهند و چنین رکوردی از سال 2010 بی سابقه است. «فرناندو آزودو» وزیر دفاع برزیل گفته که 6 ایالت برزیل درخواست کمک نظامی کرده‌اند.

در واقع این موضوع روشن است که آتش‌سوزی‌های وسیع و متعدد جنگل های آمازون مستقیما به دست بردن بولسانرو در قوانین محیط زیستی که باعث جسورتر شدن عاملان جنگل زدایی شده ارتباط دارد. البته بولسانرو پیشتر در مورد علت این آتش‌سوزی‌ها یک تئوری توطئه مطرح کرده و آن را به سازمان‌های غیر انتفاعی محیط زیستی نسبت داده بود. بولسانرو گفته بود که این سازمان‌ها در صدد تلافی دستور کاهش بودجه‌شان هستند.

جنگل های آمازون

اما بر اساس گزارشی که نیویورک تایمز در این باره تهیه کرده بولسانرو در پی این آتش‌سوزی‌های فزاینده با فشار و خشم زیادی از سوی مردم مواجه شده است و به همین خاطر در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرده که دولت به هیچ عنوان جرایم مرتبط با محیط زیست را تحمل نمی‌کند و با آن‌ها برخورد جدی خواهد کرد. این در حالیست که بولسانرو پیشتر جریمه‌های محیط زیستی را یک صنعت خوانده بود که باید منسوخ و لغو شوند.

رئیس جمهور برزیل پیشتر و در سال 2012 به خاطر ماهیگیری در یک منطقه حفاظت شده به پرداخت جریمه متهم شده بود که البته این جریمه هرگز از طرف او پرداخت نشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۵ شهریور ۱۳۹۸

    اقا خیلی عصبانی هستین از ذرتی و سویایی ک در برزیل تولید میشه و عامل این جنگل زدایی هاست مصرف نکنید،این کشور رو تحریم کنید به جای اینک میم درست کنید

مطالب پیشنهادی