ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ford-ranger-raptor-euro-spec
خودرو

ابتکار جالب سازندگان فورد رنجر رپتور برای جلوگیری از گم شدن خودروهای آفرود

بسیاری از ماجراجویان دوست دارند با خودروهای آفرود به دل طبیعت زده و با عبور از انواع پستی و بلندی ها مکان های جدید و ناشناخته را کشف کنند. اما این کار می تواند با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

بسیاری از ماجراجویان دوست دارند با خودروهای آفرود به دل طبیعت زده و با عبور از انواع پستی و بلندی ها مکان های جدید و ناشناخته را کشف کنند. اما این کار می تواند با خطراتی همراه باشد، چرا که در صورت گم کردن مسیر، بازگشت به نقطه اول دشوار می شود؛ به ویژه اینکه در چنین مواقعی سیستم های مسیریاب رایج خودروها به دلیل عدم پوشش همه راه های فرعی کاربردی نیستند.

فورد رنجر رپتور

برای مقابله با این مشکل و راحت کردن خیال مشتریان فورد رنجر رپتور، کمپانی فورد تصمیم گرفته پیکاپ آفرود خود را به سیستمی به نام Breadcrumb تجهیز کند. کارکرد سیستم ابداعی فورد ساده اما بسیار مفید است. هنگام فعال شدن، این سیستم در هر ثانیه یک سنجاق مجازی یا به عبارت بهتر علامتی را به نقشه داخلی خود اضافه نموده و از طریق این علامت ها مسیر پیموده شده در مناطق ناشناخته را به طور دقیق ثبت می کند. هنگام بازگشت، راننده می تواند به واسطه علامت های ثبت شده مسیر موجود را به طور برعکس طی کرده و به نقطه شروع سفر برسد.

Breadcrumbs

سیستم Breadcrumb فورد رنجر رپتور از طریق سیستم اینفوتینمنت Sync 3 کنترل می شود. لئو روکس (Leo Roeks) مدیر بخش فورد پرفورمنس گفته:

فرقی نمی کند که برای انجام کارهای مختلف باشد یا صرفا ماجراجویی، رپتور جدید از توانایی آفرود بالایی برخوردار است. مسیریابی به وسیله سیستم Breadcrumb روشی ساده ولی موثر برای بازگشت آسان رانندگان به نقطه شروع بوده و محدودیت های مکانی را رفع می کند.

ford-ranger-raptor-euro-spec (1)

نسخه رپتور از پیکاپ رنجر با هدف تجربه هیجان در مسیرهای آفرود و دور دست توسعه یافته است. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد رنجر محافظ ها و ضربه گیری های بیشتری در بدنه خود داشته و ارتفاع آن از سطح زمین زیادتر است. تایرهای بسیار بزرگ تر دیگر وجه تمایر رنجر رپتور محسوب می شوند.

ford-ranger-raptor-2019 (4)

در داخل کابین فورد رنجر رپتور، صندلی های استاندارد با نمونه هایی که بهتر بدن را در بر می گیرند، جایگزین شده اند؛ فرمان نیز در قسمت میانی همانند مدل های مسابقه ای دارای نواری قرمز رنگ است.

ford-ranger-raptor-2019 (6)

در زیر کاپوت فورد رنجر رپتور یک موتور دو لیتری توئین توربوی دیزلی وجود دارد. این موتور 210 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور داشته و به گیربکس 10 سرعته خودکار متصل است. شتاب صفر تا صد پیکاپ جذاب آمریکایی ها 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

این ارقام اگر چه در مقایسه با مدل های سواری اصلا چشمگیر نیستند، اما فراموش نکنیم که رنجر رپتور برای فتح انواع پستی و بلندی ها ساخته شده و جنسی متفاوت از هیجان را ارایه می کند. تعریف حالت های رانندگی مختلفی چون برف، گل، شن، سنگلاخی و از همه مهمتر حالت Baja گویای این مساله است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی