ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Lane Keeping Assist System
خودرو

آزاردهنده بودن سیستم های کمکی راننده؛ نتیجه عجیب جدیدترین تحقیق جی دی پاور

نتیجه جدیدترین تحقیق تجربه تکنولوژی (Tech Experience Study) حکایت از آن دارد بسیاری از دارندگان خودروهای جدید در ایالات متحده سیستم های کمکی راننده را مفید ندانسته و نسبت به عملکرد آنها چندان رضایتمند نیستند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

نتیجه جدیدترین تحقیق تجربه تکنولوژی (Tech Experience Study) حکایت از آن دارد بسیاری از دارندگان خودروهای جدید در ایالات متحده سیستم های کمکی راننده را مفید ندانسته و نسبت به عملکرد آنها چندان رضایتمند نیستند. در این تحقیق که جامعه آماری آن را 20 هزار نفر از دارندگان خودروهای مدل 2019 تشکیل می دهد، نقش 38 تکنولوژی متفاوت در 90 روز اول مالکیت بررسی شده است.

طبق یافته های جی دی پاور تعداد قابل توجهی از رانندگان آمریکایی نظر مثبتی نسبت به سیستم های حفظ کننده خودرو در بین خطوط ندارند. به طور دقیق تر 23 درصد از افراد نظرسنجی شونده این سیستم ها را "آزاردهنده و مزاحم" نامیده اند؛ جالب اینکه از بین این دسته، 61 درصد گفته اند هنگام رانندگی سیستم های مذکور را غیر فعال می کنند!

lane-keeping-assist-systems-explained_1

علاوه بر این گروه، 21 درصد از افراد علی رغم آزاردهنده ندانستن سیستم های حفظ خودرو در بین خطوط، باز هم نسبت به غیرفعال کردن آنها اقدام می کنند.

خانم Kristin Kolodge مدیر بخش تعامل راننده و رابط انسان ماشین جی دی پاور در این باره گفته برخی برندها تکنولوژی های ایمنی خود را طوری بهینه سازی می کنند که برای مالکان آزاردهنده نباشند. وی افزوده به این خاطر است که 90 درصد از مشتریان یک برند خاص خواستار سیستم حفظ خودرو در بین خطوط در اتومبیل بعدی خود هستند، حال آنکه برندی نیز وجود دارد که 59 درصد از مشتریانش با چنین چیزی مخالفند.

در تحقیق جی دی پاور میزان رضایت مشتریان از سیستم هایی چون اپل کارپلی و اندروید اوتو نیز سنجیده شده است. بر این اساس 69 درصد از خودروهای جامعه آماری به اپل کارپلی و اندروید مجهز بوده و از میان دارندگان این مدل ها، 68 درصد نسبت به نصب سیستم مسیریاب کارخانه ای در اتومبیل بعدی خود ابراز رضایت کرده اند.

سیستم های کمکی راننده

کیا استینگر مدلی است که تکنولوژی های آن تجربه بهتری برای مالکین رقم زده و این سدان کره ای توانسته با کسب امتیاز 834 از 1000 امتیاز ممکن، در صدر ارزیابی جی دی پاور قرار بگیرد. پس از استینگر، هیوندای کونا، تویوتا C-HR، کیا فورته، شورولت بلیزر، پورشه کاین و فورد اکسپدیشن در رتبه های بعدی ایستاده و در کلاس خود حائز رتبه نخست شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی