ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طوفان دوریان
علمی

دوریان در راه فلوریدا؛ قوی‌ترین طوفان سال های اخیر جزایر باهاما را در هم کوبید

طوفان ویرانگر دوریان که به قوی ترین توفند سال ۲۰۱۹ دنیا تبدیل شده، با سرعت ۲۸۹ کیلومتر در ساعت سواحل باهاما را در هم کوبیده و در حال حرکت به سوی فلوریدا است. دونالد ترامپ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۴

طوفان ویرانگر دوریان که به قوی ترین توفند سال ۲۰۱۹ دنیا تبدیل شده، با سرعت ۲۸۹ کیلومتر در ساعت سواحل باهاما را در هم کوبیده و در حال حرکت به سوی فلوریدا است.

دونالد ترامپ پس از رسیدن دوریان به درجه پنج سفر خود به لهستان را لغو کرد. وی که چندان به پیامدهای گرمایش زمین باور ندارد، با انتشار توییتی از کاربران خواست برای ساکنان باهاما دعا کنند چون در معرض طوفانی بی سابقه با سرعت حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت قرار دارند.

دوریان سواحل باهاما را با باران شدید و بادهایی با سرعت ۲۸۹ کیلومتر در ساعت در هم کوبیده و باعث سیل گسترده، قطعی برق و ویرانی خانه ها شد اما پیامدهای آن هنوز به طور کامل برآورد نشده است. اهالی این منطقه از همین حالا خود را برای هفته های دشوار آینده آماده کرده اند چون در سال ۲۰۰۴ و پس از طوفان فرانسیس برای ۱۰ هفته از برق و آب خبری نبود.

به گفته مرکز ملی رهگیری طوفان های آمریکا (NHC) طوفان درجه پنج دوریان می تواند خسارت های جانی و مالی سهمگینی به جا بگذارد به همین خاطر مناطقی از فلوریدا که بر سر راه نقطه مرکزی یا چشم طوفان قرار دارد، تخلیه شده اند و حتی نیروی دریایی هم پایگاه های خود را ترک کرده است.

در تصویری که اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا از مرکز یا چشم طوفان منتشر کرده اثر استادیومی کاملا مشهود است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که بر اثر قدرت بالا دیواری قوسی شکل از ابرها در مرکز طوفان به سمت بالا حرکت کرده و نمایی شبیه به استادیوم را در آن شکل می دهند.

یک کارشناس هواشناسی به نام Philip Klotzbach هم تصویر متحرکی از دوریان را توییت کرده که طوفان را حین حرکت در اقیانوس اطلس از نمای بالا نشان می دهد. مدل های کامپیوتری مسیرهای مختلفی را برای حرکت طوفان دوریان پیش بینی کرده اند. برخی از آنها از حرکت به سمت غرب و برخی دیگر از در پیش گرفتن مسیر شرق حکایت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی