ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سرعت شبکه مخابراتی ایستگاه فضایی بین المللی دو برابر شد

شبکه ارتباطی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) آپدیت شد تا نرخ تبادل داده ها به 600 مگابیت بر ثانیه برسد. از این پس فضانوردان و تیم کنترل زمینی می توانند سریع تر با یکدیگر ارتباط ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

شبکه ارتباطی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) آپدیت شد تا نرخ تبادل داده ها به 600 مگابیت بر ثانیه برسد. از این پس فضانوردان و تیم کنترل زمینی می توانند سریع تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با این به روز رسانی دانشمندان ایستگاه فضایی بین المللی می توانند تا دو برابر بیشتر نسبت به قبل داده به زمین ارسال کرده و دریافت کنند. در نتیجه این آپگرید فضانوردان می توانند آزمایشاتی را انجام دهند که به داده های حجیم تری نیاز دارند. این آپدیت آنها را قادر می سازد تا تصاویر و ویدیوهای با رزولوشن بالاتر و داده های با جزییات بیشتر را به زمین مخابره کنند.

سرعت 600 مگابیت بر ثانیه تقریباً معادل 75 مگابایت بر ثانیه است که رقم بالایی محسوب می شود. برای مثال برای استریم بدون قطعی ویدیو از یوتیوب با کیفیت 4K یا UHD به اینترنتی 25 مگابیت بر ثانیه ای نیاز است.

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی آزمایشات علمی مهمی را در محیط خلاء انجام می دهند.

در این آپدیت معماری شبکه فضایی (Space Network) به روز شد و پردازنده های مراکز ناسا با نمونه های بهتر تعویض شدند. همچنین روترهای ایستگاه های زمینی نیز با نمونه های بهبود یافته عوض شدند.

از جمله آزمایشاتی که توسط ایستگاه فضایی بین المللی انجام می شود می توان به اندازه گیری رفتار ژل ها در محیط های با گرانش ضعیف (ریزگرانش)، تحلیل اطلاعات بدن فضانوردان مثل تعداد سلول های خون و مشاهده تأثیر بی وزنی روی رگ های خونی و قلب اشاره کرد. پس از افزایش سرعت تبادل داده ها دانشمندان می توانند داده های ذکر شده را با سرعت بیشتری به مراکز ناسا روی زمین بفرستند.

ایستگاه فضایی بین المللی داده ها را با ارسال امواج رادیویی به ماهواره ها به زمین مخابره می کند. امواج توسط آنتن های روی زمین دریافت می شوند. این آنتن ها شبکه ای به نام شبکه فضایی را تشکیل داده و داده ها را به مراکز ناسا در سطح آمریکا می فرستند. مراکز امواج رادیویی را پردازش و آنها را به اطلاعات قابل فهم تبدیل می کنند. روند ارسال داده ها به ایستگاه فضایی بین المللی نیز به همین گونه ولی وارونه صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی