ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک هم حذف نمایش عمومی تعداد لایک‌ها را آزمایش می‌کند

بعد از اینستاگرام حالا نوبت فیسبوک شده تا به فکر حذف نمایش تعداد لایک کاربران بیفتد و طبق گزارشات احتمالا این شبکه اجتماعی هم حذف قابلیت مذکور را مورد آزمایش قرار خواهد داد. محقق حوزه ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

بعد از اینستاگرام حالا نوبت فیسبوک شده تا به فکر حذف نمایش تعداد لایک کاربران بیفتد و طبق گزارشات احتمالا این شبکه اجتماعی هم حذف قابلیت مذکور را مورد آزمایش قرار خواهد داد.

محقق حوزه اپلیکیشن‌ها «جین وانگ» کدی را در اپ اندروید فیسبوک پیدا کرده که تعداد لایک‌های هر پست را از همه افراد به جز نویسنده اصلی آن پنهان می‌کند. سایر کاربران تنها تعدادی ایموجی به همراه نوشته‌ای با مضمون «لایک شده توسط [یک کاربر] و بقیه» را مشاهده می‌کنند.

فیسبوک در گفتگو با TechCrunch برنامه‌هایش برای آغاز این پروژه به صورت آزمایشی را تأیید کرده اما همچنین گفته که روند پروسه تست هنوز شروع نشده است.

نمایش تعداد لایک

از آنجایی که اینستاگرام تست حذف نمایش تعداد لایک ها را چند وقت پیش آغاز کرد و نتایج آن هم تا به اینجا موفقیت‌آمیز نشان داده‌اند، به نظر تصمیم فیسبوک هم قابل توجیه است. چرا که همچنان به تعداد کشورهایی که تست اینستاگرام در آن‌ها اجرا شده اضافه می‌شود و مردم هم از آن راضی به نظر می‌رسند.

در حالی که لایک طی دهه گذشته به بزرگترین قابلیت فیسبوک تبدیل شده، اما کاربران به صورت مداوم ابراز کرده‌اند که چنین قابلیتی باعث به وجود آمدن حس ناخوشایند در آن‌ها می‌شود. در واقع کاربران بیان کرده‌اند که نگرانی ناشی از لایک گرفتن کافی برای هر پست آن‌ها را اذیت می‌کند. علاوه بر این بسیاری از افراد به خاطر اینکه شاید یک پست خاص لایک کافی نگیرد آن را منتشر نمی‌کنند و برخی‌ها هم پست‌هایی که در زمینه تعداد لایک به حد انتظار نرسیده‌اند حذف می‌کنند.

با این اوصاف حذف نمایش عمومی تعداد لایک ها می‌تواند این مشکلات را تا حد زیادی حل کند. اگر این آزمایشات منجر به بالار فتن آمار پست گذاشتن افراد در فیسبوک بشود یا زمانی که کاربران در این شبکه اجتماعی می‌گذرانند را افزایش دهد، پس می‌توان انتظار گسترش و تعمیم چنین آزمایشهایی را در آینده داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی