صبح امروز سونی به مناسبت چهلمین سال تولد واکمن و همزمان با برگزاری IFA 2019 در برلین آلمان بار دیگر این کاست پلیر نوستالژیک را در نظرمان زنده کرد و از یک واکمن جدید به نام NW-A100TPS رونمایی کرد؛ دستگاه استریم مدرنی که البته قابلیت پخش نوارهای کاست قدیمی را ندارد و از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند. این واکمن به همراه یک قاب نرم سبک قدیمی در قالب بسته بندی مشابه به TPS-L2 (اولین کاست پلیر پرتابل سونی که در سال ۱۹۷۹ میلادی وارد بازار شد) در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

واکمن NW-A100TPS شبیه به تلفن های هوشمند امروزی است و قابلیت استریم موسیقی و بازپخش فایل های صوتی لوکال را دارد. نکته منحصربفرد درمورد این محصول طراحی پنل پشتی آن است که لوگوی چهل سالگی واکمن را نشان می دهد و البته قاب نرم و بسته بندی خاصی که به آن اشاره کردیم و تداعی کننده اولین مدل واکمن هستند.

واکمن سونی

قاب این محصول شمایلی شبیه به کاست پلیرهای قدیم دارد و یک پنجره کوچک روی آن ترسیم شده که میتوانید نوار کاست در حال گردش را مشاهده کنید. در واقع کاست یک اسکرین سیور است که روی نمایشگر واکمن اینسو و آنسو می رود. با ترکیب این دو هم صحنه ای شبیه به پخش نوار کاست از واکمن های قدیمی مقابل دیدگانتان ایجاد می شود.

تازه ترین واکمن سونی نمایشگری ۳.۶ اینچی دارد و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است. طبق اعلام سونی عمر باتری این واکمن بعد از هر بار شارژ ۲۶ ساعت است و دستگاه قابلیت پخش محتوا هم از طریق بلوتوث و هم با کمک جک صدای ۳.۵ میلی متری با کمک هدفون را دارد. البته برای شارژ این واکمن یا انتقال موسیقی به آن یک پورت USB-C روی بدنه اش تعبیه شده است.

واکمن NW-A100TPS سونی آبان ماه امسال با قیمت ۴۴۰ یورو وارد بازار اروپا می شود و هنوز از زمان عرضه آن با سایر نقاط دنیا خبری در دست نیست.