ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین اسلحه
تکنولوژی

فشار دادگستری آمریکا بر اپل و گوگل برای شناسایی خریداران دوربین اسلحه

دولت ایالات متحده در پی دسترسی به اطلاعات دستکم ۱۰ هزار کاربری است که از یک اپلیکیشن مربوط به اسلحه استفاده کرده‌اند. به گزارش فوربس وزارت دادگستری آمریکا از اپل و گوگل خواسته نام، شماره ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۰

دولت ایالات متحده در پی دسترسی به اطلاعات دستکم ۱۰ هزار کاربری است که از یک اپلیکیشن مربوط به اسلحه استفاده کرده‌اند.

به گزارش فوربس وزارت دادگستری آمریکا از اپل و گوگل خواسته نام، شماره تلفن و آدرس IP بیش از ۱۰ هزار کاربر اپلیکیشن Obsidian 4 را افشا کنند. کاربرد این اپ تنظیم دوربین های اسلحه کمپانی ATN، ضبط دامنه دید و استریم آن روی گوشی های هوشمند است. این اپ تنها در گوگل پلی بیش از ۱۰ هزار بار دانلود شده و تعداد نصب های آن از طریق اپ استور هم مشخص نیست.

این نخستین بار است که بازرسان دولت آمریکا خواستار دریافت اطلاعات شخصی کاربران یک اپ مشخص از اپل و گوگل شده اند. این درخواست به عنوان بخشی از روند بازرسی قاچاق دوربین اسلحه عنوان شده اما نگرانی هایی را در رابطه با حریم شخصی کاربران در پی داشته است.

دوربین اسلحه

ATN یکی از نام های شناخته شده در زمینه تولید دوربین های اسلحه پیشرفته است و اپلیکیشن Obsidian 4 هم برای تنظیم دقیق این دوربین ها به کار می رود. «اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده» که از زیر مجموعه های وزارت امنیت داخلی به شمار می رود، از مدتی قبل سرگرم تحقیق درباره صادرات غیرقانونی دوربین های ATN است.

به صورت تئوری این سازمان با اطلاع از نقاط جغرافیایی استفاده از اپ مذکور به مقصد محموله های قاچاق دوربین های ATN هم پی خواهد برد. با این حال کارشناسان هشدار داده اند که در صورت تسلیم اپل و گوگل در برابر این اداره، اطلاعات بسیاری از افراد بی گناه هم افشا خواهد شد و مشخص نیست هدف واقعی دولت از دستیابی به این اطلاعات چیست.

دولت با در دست داشتن اطلاعات حساسی مثل نام، شماره تماس و آدرس IP به راحتی می تواند هر کاربری را ردیابی کند. علاوه بر این ممکن است این درخواست به مقدمه ای برای تلاش برای دریافت اطلاعات در مورد اپ های دیگر نیز بدل شود. هرچند به احتمال فراوان دو کمپانی مذکور به راحتی تسلیم این درخواست نمی شوند اما صرف مطرح شدن از سوی دولت هم تا حدودی نگران کننده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    دیوانه ها، خوب چرا اسلحه می‌فروشید که بعد این همه ماجرا داشته باشید

مطالب پیشنهادی