ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نیاز به حمایت و نقدینگی؛ درخواست مدیرعامل ایران خودرو از مسئولان صنعتی

نشست مشترک مدیرعامل ایران خودرو با معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با هدف بررسی وضعیت صنعت خودرو و تبیین چالش‌های موجود در این صنعت برگزار شد. مدیرعامل ایران خودرو در این ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

نشست مشترک مدیرعامل ایران خودرو با معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با هدف بررسی وضعیت صنعت خودرو و تبیین چالش‌های موجود در این صنعت برگزار شد.

مدیرعامل ایران خودرو در این نشست برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت و توسعه عمق ساخت داخل را از رویکردهای مهم ایران خودرو اعلام و کمبود سرمایه در گردش را مهم ترین مشکل در این رویکرد دانست و گفت: افزایش هزینه تولید نیاز بنگاه‌ها به سرمایه در گردش را افزایش داده است و سیاست‌های حمایتی در این راستا، وضعیت صنعت خودرو را از شرایط فعلی خارج خواهد کرد.

مدیرعامل ایران خودرو

به گفته فرشاد مقیمی بهبود وضعیت فعلی تولید، نیازمند ابزارهایی مهمی از جمله تسریع در تزریق نقدینگی به شبکه تامین و صنعت قطعه‌سازی است، تا از این مسیر، موج تازه‌ای در صنعت خودرو ایجاد شود.

مدیرعامل ایران خودرو در این دیدار، با تشریح مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های این خودروساز، گزارشی از مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت خودرو با توجه به افزایش نرخ تمام شده تولید و کمبود سرمایه در گردش پرداخت.

عباس تابش معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز با تشریح مهم‌ترین سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو، به آسیب شناسی وضعیت این صنعت در شرایط فعلی پرداخت.

وی دغدغه‌های جامعه نسبت به این صنعت و ضرورت ایجاد فضای مناسب برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولید کننده را مطرح و خاطر نشان کرد: نباید به هیچ وجه حقوق مصرف‌کننده مورد تعدی قرار گیرد، اجازه نمی‌دهم حقوقی از مصرف‌کننده در جیب تولید کننده باشد و یا حقوقی از تولیدکننده تضییع شود.

این اظهارات البته در شرایطی مطرح می شود که خودروهای تولید داخلی طی ماه های اخیر از نظر کیفیت و حذف آپشن ها دچار مشکلات جدی شده اند، اما اقدام خودروسازان به کاهش آپشن ها و ارزان سازی خودروها با واکنشی از سوی سازمان حمایت مواجه نشده است. از طرف دیگر، بسیاری از مشتریان و ثبت نام کنندگان خودرو نیز هنوز موفق به دریافت خودروهای ثبت نامی خود نشده اند و با این حساب درخواست حمایت برای ادامه وضعیت موجود نمی تواند محلی از اعراب داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Meysam.n
    Meysam.n | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸

    بمیرید دیگه
    این درخواست نهایت پرروییه
    سال ۹۷ ۲۸ هزار نفر تلفات رانندگی داشتیم که دلیل اصلیش خودروی نا ایمنه
    ۲۸ هزار نفر تعداد کمی هست به نظرتون؟
    حالا با همین پولی که به این افراد می‌دیم میتونیم بهترین ماشینهای روز دنیا با بهترین امکانات و ایمنی رو بخریم
    اونایی که ماشین خارجی دارن میدونن امکانات و ایمنی یعنی چی
    بعد ما ذوق میکنیم که دنا یه سانروف داره
    کشوری که توانایی ساخت موشک دور برد داره از پس ساخت یک خودروی خوب بر نمیاد
    نگید خودرو ساز
    بگید مافیای خودرو
    همین ماشیناشو بهشون بدی جرئت میکنن با خانوادشون سوار شن؟؟؟
    یکی همینو جواب بده خداوکیلی

  • Mehran
    Mehran | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    چهل سال حمایت بی چون و چرا بس نبود

  • enrix
    enrix | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    فقط پارسال 4.7 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی گرفتید که ماشین 20 سال پیش رو با همون شکل و یکم تغییرات بدید به مردم خدا لعنت کنه هر کسی تو هر جای این ممکلت تو هر مسئولیتی که از اینا حمایت کرد و پول مملکت رو صرف مونتاژ کرد و مانع گزاشت سر خرید خودروی خارجی

    tabnak.ir/fa/news/896488

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    باز قراره صندوق عقب طراحی بشه؟

  • AMIR
    AMIR | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    بزرگترین آرزوی من نابودی کامل این خون‌آشامهای به ظاهر خودروساز هست که شعور ۸۰ ملیون آدم رو به سخره گرفته‌اند(هرچند منکر این نمیشم که از ماست که بر ماست )و با کمال وقاحت و پررویی دم از نقدینگی و حمایت میزنن.
    آدم وقتی به این فکر میکنه که با این قیمتها میشد سوار ماشینهای با آخرین تکنولوژی روز شد در حالی که همین الانم بیشتر مردم توان خرید این ارابه‌های مرگ رو ندارن آتش میگیره.

مطالب پیشنهادی