ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش دستگاه تولید برف مصنوعی برای المپیک 2020 توکیو

کمیته برگزارکننده بازی های پارالمپیک و المپیک 2020 توکیو برای مقابله با گرمای طاقت فرسای شهر توکیو هنگام برگزاری بازی ها، دستگاه تولید برف مصنوعی را روی عده ای از تماشاچیان آزمایش کرد. آزمایش دستگاه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

کمیته برگزارکننده بازی های پارالمپیک و المپیک 2020 توکیو برای مقابله با گرمای طاقت فرسای شهر توکیو هنگام برگزاری بازی ها، دستگاه تولید برف مصنوعی را روی عده ای از تماشاچیان آزمایش کرد.

آزمایش دستگاه تولید برف در جایگاه Sea Forest Waterway شهر توکیو انجام گرفت که میزبان بازی های قایقرانی است. در این آزمایش دستگاه به مدت 5 دقیقه حدود 300 کیلوگرم برف مصنوعی را بر سر تماشاچیان حاضر در جایگاه ریخت.

تماشاچیان بعد از بارش برف مصنوعی از خنک شدن ابراز رضایت کردند. البته همه برف ها روی سر حاضرین فرود نیامد و مقداری از آن توسط باد به اطراف پخش شد و مقداری هم روی زمین فرود آمد و آن را لغزنده کرد.

آزمایش ماشین تولید برف مصنوعی برای بازی های المپیک 2020 توکیو

آزمایش نتیجه دلخواه را برای کمیته برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو در پی نداشت چون دمای هوا بعد از پاشیدن برف مصنوعی همان 25.1 درجه سلسیوس قبل از آزمایش بود و تغییری نکرد. این مسئله نشان می دهد بارش برف مصنوعی تاثیری در کاهش دمای هوا ندارد.

یکی از مسئولین برگزاری مسابقات ضمن تایید این موضوع می گوید بارش برف مصنوعی دمای هوا را پایین نمی آورد ولی با نشستن روی مردم باعث می شود آنها حس کنند هوا خنک شده است.

این مقام مسئول گفت کمیته برگزاری بازی ها در حال بررسی هزینه های استفاده از دستگاه تولید برف مصنوعی است و در صورت رضایت، در مورد به کارگیری آن در بازی های المپیک 2020 توکیو تصمیم گیری خواهد کرد.

دمای هوای شهر توکیو در ماه ژوئیه معمولاً حول و حوش 35 درجه سلسیوس با رطوبت 80 درجه است. این موضوع نگرانی هایی را برای کمیته برگزاری مسابقات در مورد احتمال گرمازدگی تماشاچیان به وجود آورده است.

دستگاه تولید برف مصنوعی با خرد کردن یخ و مخلوط کردن آن با هوا، برف مصنوعی را تا شعاع 15 متری اسپری کند. از این وسیله بیشتر در فستیوال ها و کنسرت ها استفاده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی