ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف شواهد بیشتری از مقاومت آنتی بیوتیکی در دلفین ها

محققین دانشگاه آتلانتیک فلوریدا در پی تحقیقات خود روی ۱۷۷ دلفین به نشانه هایی در مورد مقاومت آنتی بیوتیکی در دلفین ها دست یافتند. این موجودات دوست‌ داشتنی حاوی باکتری‌های خطرناک و مقاومی هستند که ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

محققین دانشگاه آتلانتیک فلوریدا در پی تحقیقات خود روی ۱۷۷ دلفین به نشانه هایی در مورد مقاومت آنتی بیوتیکی در دلفین ها دست یافتند. این موجودات دوست‌ داشتنی حاوی باکتری‌های خطرناک و مقاومی هستند که سلامتی آن‌ها را به خطر می اندازند.

محققین این دانشگاه به کمک دانشگاه ایالتی کلرادو تعداد ۱۷۷ دلفین  و ۷۳۳ گونه مختلف باکتری بدست آمده از آنها را بررسی کرده و متوجه نتایج ناامید کننده‌ای شده‌اند. در این نتایج آمده است که ۸۸.۲ درصد این باکتری‌ها حداقل نسبت به یک نوع آنتی بیوتیک مقاوم هستند. ۹۱.۶ درصد این باکتری‌ها نسبت به اریترومایسین، ۷۷.۳ درصد نسبت به آمپی‌سیلین و ۶۱.۷ درصد نسبت به سفالوتین مقاومت نشان دادند.

شیوه بررسی محققین شامل یک شاخص مقاومت چندگانه به آنتی‌ بیوتیک (MAR) است که به کمک آن می‌توان میزان مقاومت هر باکتری به آنتی‌ بیوتیک را بررسی کرد.

تحقیقات روی این دلفین‌ها از سال ۲۰۰۳ آغاز شده و تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشته است. نکته منفی این تحقیقات، افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی باکتری‌ها در این ۱۲ سال است که به خصوص از آخرین گزارش که مربوط به سال ۲۰۰۹ است، پیشرفت قابل توجهی داشته. به گفته محققین، روند مقاومت باکتری‌های این دلفین‌ها به شدت با نمونه‌های انسانی مطابقت دارد که باعث به وجود آمدن نگرانی‌های بسیاری می‌شود.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده در این رابطه، محققین حدس می‌زنند مقاومت آنتی بیوتیکی در دلفین‌ها به دلیل اتخاذ راهکارهای درمانی نامناسب توسط انسا‌ن‌هاست. مصرف زیاد آنتی‌ بیوتیک‌ و رها شدن پسماند‌های آن‌ها در آب‌های آزاد، باعث می‌شود که دلفین‌های ساکن این آب‌ها به مرور زمان باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک تولید کنند.

افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از تهدیدهای اصلی سلامت موجودات زنده به شما می رود

مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از مشکلات مهم سلامتی به شمار می‌رود و اگر راه درمانی مناسبی برای آن پیدا نشود احتمال این که عفونت‌های ساده منجر به مرگ شوند، بسیار بالا خواهد بود. این تحقیق نیز در پی بررسی راه‌های مقابله با این مشکلات انجام شده است. تاکنون فرض می‌شد باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک تنها در بیمارستان‌ها یافت می‌شوند، اما حالا می بینیم این مشکل سلامتی حیوانات را نیز تهدید می کند.

بی دلیل نیست که تحقیقات اخیر از احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های باکتریایی به خاطر شنا کردن در دریا می‌گویند. بنابراین یا باید آلودگی کمتری وارد دریا کنیم، یا کلا دیگر در آب های آزاد شنا نکنیم، یا باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک را از بین ببریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • کابر همیشگی
    کابر همیشگی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

    اوههههه چقدر خفن ?

مطالب پیشنهادی