ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز کره شمالی
تکنولوژی

کره شمالی رمزارز اختصاصی خود را عرضه می کند

طبق اطلاعاتی که یک نجیب زاده و مشاور آی تی اهل اسپانیا منتشر کرده کره شمالی مشغول توسعه رمزارز اختصاصی خود است. در گزارشی که نشریه وایس در این باره منتشر کرده کره شمالی چند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

طبق اطلاعاتی که یک نجیب زاده و مشاور آی تی اهل اسپانیا منتشر کرده کره شمالی مشغول توسعه رمزارز اختصاصی خود است.

در گزارشی که نشریه وایس در این باره منتشر کرده کره شمالی چند ماه پیش اولین کنفرانس خود را با موضوع بلاکچین و رمزارزها برگزار کرد و این کارشناس آی تی که الجاندرو کائو دی بنوس نام دارد از جمله میهمانان این کنفرانس بود. کائو دی بنوس که با دولت کره شمالی همکاری دارد اخیرا گفته است این کشور در حال آماده شدن برای ارائه رمزارز اختصاصی خود است. البته به گفته او این پول دیجیتالی هنوز نامگذاری نشده است اما بیشتر شبیه بیت کوین و دیگر رمزارزها خواهد بود.

به گفته کائو دی بنوس این پروژه فعلا مراحل اولیه اش را طی می کند هرچند که نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل که در نیویورک استقرار دارد از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

رمزارز کره شمالی
الجاندرو کائو دی بنوس

کائو دی بنوس در ادامه صحبت هایش چنین گفت:

ما هنوز در مراحل اولیه فرایند ایجاد این توکن هستیم و فعلا در فاز مطالعاتی در مورد اقلامی به سر می بریم که به این رمزارز ارزش خواهند داد با این توضیح که فعلا برنامه ای برای دیجیتالی کردن وون کره شمالی وجود ندارد.

کائو دی بنوس همچنین خاطرنشان کرد که در طول کنفرانس ماه آوریل نام های بزرگی در بخش های آموزش، پزشکی و فاینانس قراردادهایی را با دولت کره شمالی به امضا رساندند اما به خاطر تحریم ها و اخبار کذب اسامی هیچیک از آنها تاکنون فاش نشده است.

طبق گزارش نشریه وایس در سال ۲۰۱۷ میلادی دولت کره شمالی با همراهی دانشگاه علوم و فناوری پیونگیانگ یک دوره آنلاین را در مورد رمزارزها برگزار کرد که این خبر نگرانی کارشناسان در مورد شدت گرفتن حملات سایبری دولت کره شمالی علیه صرافی های دیجیتال را تشدید کرد.

رمزارز کره شمالی
الجاندرو کائو دی بنوس

سال گذشته نیز نشریه دیپلمات در گزارشی مدعی شد علاقمندی دولت کره شمالی به این فناوری در وهله نخست به خاطر ناشناس ماندن و دشواری دنبال کردن تراکنش های مالی و همچنین نقل و انتقال ساده پول است که همگی اینها برای دولتی که به رفتارهای غیرقانونی از جمله تجارت مواد مخدر، جعل و قاچاق انسان و سلاح متهم شده ایده آل به نظر می رسند.

گزارشات متعدد همچنین از پیشرفته بودن عملیات های هکی حکایت دارند که با پشتوانه دولت کره شمالی انجام می شوند و این در حالی است که اکثریت مردم این کشور به اینترنت دسترسی ندارند. بنابراین می توان پیش بینی کرد که توسعه یک رمزارز با توجه به این توانمندی ها چندان هم برای دولت این کشور دشوار نخواهد بود.

گفتنی است ونزوئلا نیز پیشتر رمزارز اختصاصی خود را توسعه داده بود که به خاطر تحریم های دولت ترامپ سرنوشت چندان خوبی نداشت و روشن است که ورود کره شمالی به این عرصه نیز با پیامدهای مشابهی روبرو می شود چراکه به خاطر تحریم های آمریکا این رمزارز اجازه معامله در اغلب بخش های دنیا را نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی