ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ملاقات سنت با مدرنیته؛ معرفی بهترین بازی‌های رومیزی دیجیتال

بوردگیم یا همان بازی رومیزی که شاید شما هم در کودکی به آن بازی فکری می‌گفتید، در سال‌های گذشته و پیش از فراگیر شدن سرگرمی‌های دیجیتال نقش بزرگی در سرگرم کردن کودکان داشت و احتمالا ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

بوردگیم یا همان بازی رومیزی که شاید شما هم در کودکی به آن بازی فکری می‌گفتید، در سال‌های گذشته و پیش از فراگیر شدن سرگرمی‌های دیجیتال نقش بزرگی در سرگرم کردن کودکان داشت و احتمالا اولین برخورد خیلی از ما با گستره بی‌شمار بازی‌های رومیزی با علاءالدین و راز جنگل و راز دایناسورها شکل گرفت. با این بازی‌ها می‌شد تجربیات فراوانی کسب کرد، اطلاعات زیادی به دست آورد و علاوه بر تقویت روحیه کار دسته جمعی و برد و باخت، در تقویت قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی هم تأثیر بسزایی داشت.

البته مخاطب بازی‌های رومیزی فقط کودکان نبوده و نیستند و دقیقا مثل بازی‌های ویدیویی مخاطبان بزرگسال را هم درگیر می‌کنند. بسیاری از این بازی‌ها به خاطر پیچیدگی و مکانیزم گیم‌پلی‌شان برای کودکان مناسب نیستند و برای بزرگترها طراحی شده‌اند.

احتمالا به همین خاطر سازندگان بازی‌های موبایل به سراغ توسعه نسخه دیجیتال از عناوین پر طرفدار صنعت بازی رومیزی رفته‌اند. با اینکه طبیعتا حس و حالی که هنگام لمس اجزای بازی و چیدن کارت‌ها و حرکت دادن مهره‌ها به گیمر منتقل می‌شود در نسخه موبایل حذف می‌شود اما با توجه به اینکه دسترسی به بازی‌های بین المللی مطرح در کشور ما سخت بوده و قیمت آن‌ها هم بالاست شاید بازی رومیزی دیجیتال انتخاب بهتری هم باشد. در این مطلب تعدادی از بهترین بازی های رومیزی دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید این عناوین را روی گوشی‌های همراه خودتان تجربه کنید.

Carcassonne

بازی رومیزی

کارکاسون را احتمالا می‌توانیم کلاسیک‌ترین بازی این لیست به حساب بیاوریم که راهش را به پلتفرم موبایل پیدا کرده است. در این عنوان که به سبک Tile Game بازی می‌شود بازیکنان باید با استفاده از کاشی‌هایی که به صورت تصادفی در اختیارشان قرار می‌گیرد جاده، قلعه و صومعه می‌سازند تا امتیاز به دست بیاورند. خبر خوب اینکه تمام خصوصیات خوبی که نام کارکاسون را به عنوان دروازه ورود خیلی‌ها به دنیای بازی‌های رومیزی مطرح کرد در نسخه موبایل هم حفظ شده تا تجربه تمام عیاری از این بازی برایتان به ارمغان بیاورد.

یادگیری و غرق شدن در دنیای کارکاسون بسیار سریع و راحت اتفاق می‌افتد با این حال شاید هزاران استراتژی برای پیشبرد بازی و کسب بیشترین امتیاز پیش رویتان قرار داشته باشد. بازی رومیزی دیجیتال کارکاسون هم مثل نسخه فیزیکی با چند اکسپنشن همراه شده که گیم‌پلی بازی را با تغییراتی مواجه می‌کنند که اکسپنشن رودخانه هم از آن جمله است. خلاصه اینکه اگر تا به حال وارد دنیای بازی‌های رومیزی نشده‌اید کارکاسون می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شروع باشد.

Carcassonne

Carcassonne

سازنده: Asmodee Digital قیمت: 9.99 دلار/رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 63/383.4 مگابایت زبان:

Catan Classic

کاتان که در ایران با نام سیطره کتان شناخته می‌شود هم جزو بوردگیم‌های مطرح و البته با سابقه است. در این بازی باید سیطره‌تان بر بازیکنان دیگر را با ساخت شهرکها، شهرها و جاده‌ها گسترش دهید. در نسخه دیجیتال بازی امکان بازی تا حداکثر چهار نفر را خواهید داشت و باید بر سر اینکه چه کسی می‌تواند بیشترین شهرک را بسازد و ارتش قدرتمندتری را فرماندهی کند با آن‌ها رقابت کنید. البته بازی فقط جنبه رقابتی ندارد و تجارت منابع هم در آن نقش مهمی بازی می‌کند.

بازی رومیزی دیجیتال کتان کاملا از روی قوانین نسخه فیزیکی ساخته شده و از بخش چند نفره آنلاین پشتیبانی می‌کند. اگر هم حوصله آنلاین بازی کردن نداشته باشید می‌توانید با هوش مصنوعی بازی کنید که البته به پای حریف واقعی نمی‌رسد اما می‌تواند اوقات خوبی برایتان رقم بزند. کاتان برای کسانی که عاشق چیدن استراتژی و مدیریت منابع در بازی‌ها هستند یک گزینه خوب و استاندارد به حساب می‌آید.

Catan Classic

Catan Classic

سازنده: USM قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 24/888.5 مگابایت زبان:

Ticket to Ride

احتمالا حدس زده‌اید که تیکت تو راید به قطار و سفر مربوط می‌شود. در این بازی جذاب و سرگرم کننده باید در سراسر آمریکای شمالی و از نقطه‌ای به نقطه دیگر ریل قطار بسازید و امتیاز جمع کنید. در حالی که شاید بازی به نظر ساده برسد اما المان‌های رقابتی در آن بسیار پر رنگ طراحی شده‌اند و همین جذابیت بازی را دو چندان می‌کند. هر بازیکن یک بلیط مقصد دریافت می‌کند و باید برای گرفتن امتیاز مسیری به آن مقصد بسازد. اما اگر موفق به انجام این کار نشود در انتهای بازی برای او امتیاز منفی لحاظ می‌شود.

برای بازی رومیزی دیجیتال تیکت تو راید هم مثل نسخه فیزیکی آن اکسپنشن‌های مختلفی در نظر گرفته شده که شامل 9 نقشه و 2 مینی اکسپنشن دیگر می‌شود. این بازی هم مثل کاتان دو حالت تک نفره و چند نفره دارد و در حالت تک نفره می‌توانید در مقابل 1 تا 4 حریف که هوش مصنوعی هدایت آن‌ها را بر عهده دارد رقابت کنید.

Ticket to Ride

Ticket to Ride

سازنده: Asmodee Digital قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 66/671.6 مگابایت زبان:

Splendor

اگر بخواهیم روند گیم‌پلی اسپلندور را به طور ساده بیان کنیم چنین چیزی می‌شود: با جواهراتی که در اختیار دارید جواهرات بخرید تا بتوانید جواهرات بیشتری بخرید. اگر داد و ستد جواهرات درخشان و رنگارنگ برای ترغیبتان به انجام این بازی کافی نیست باید بگوییم که از لحاظ گیم‌پلی با یکی از قدرتمندترین مکانیزم‌های موجود در بوردگیم‌ها طرف هستید. در این بازی هیچ راه مشخصی برای برنده شدن وجود ندارد و هرکس می‌تواند با داشتن استراتژی متفاوتی برنده بازی باشد.

از خوبی‌های نسخه فیزیکی بازی که بگذریم، نسخه دیجیتال بازی قابلیتی به نام Challenge Mode دارد که بر اساس اتفاقات واقعی دوره رنسانس در صنف جواهرسازان ساخته شده. این مد با اضافه کردن چالش‌های جدید به گیم‌پلی بازی را جذاب‌تر کرده و رنگ و لعابی تازه به آن می‌بخشد.

Splendor

Splendor

سازنده: Asmodee Digital قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 26/151.5 مگابایت زبان:

Star Realms

بازی رومیزی دیجیتال

قلمرو ستارگان (که نشخه فارسی شده آن در ایران با همین نام در دسترس است) یک بازی کارتی بوده و جزو محبوب‌ترین بازی‌های دو نفره در دنیا به حساب می‌آید. هدف بازی این است که به سپر مغناطیسی حریف حمله کرده و با استفاده از سه دسته کارت که هرکدام نشان دهنده یک سفینه یا پایگاه هستند علاوه بر صدمه زدن به حریف در مقابل حملات او نیز از خودتان دفاع کنید.

بازی یک دسته کارت ضعیف آغاز می‌شود و در طول بازی دسته کارت‌های شما به تدریج بهتر و بهتر شده و می‌توانید حملات قوی‌تری با آن‌ها انجام دهید. مکانیزم اصلی بازی Deck Building که اگر هارت استون را بازی کرده باشید قطعا با آن آشنایی کامل دارید. می‌توانید علاوه بر بازی با حریفان واقعی با هوش مصنوعی هم در سه سطح سختی مختلف بازی کنید. با این توضیحات اگر اهل کل‌کل و رقابت با دوستانتان هستید قلمرو ستارگان را از دست ندهید.

Star Realms

Star Realms

سازنده: White Wizard Games قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 66/526.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۱ مهر ۱۳۹۸

    اگر امکانش هست تعداد بازیکن رو هم بنویسید. مثلا بزنید فلان بازی برد گیم حداقل و حد اکثر چه تعداد بازیکن میتونه داشته باشه

  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۱ مهر ۱۳۹۸

    من خیلی دلم میخواد یبار این بازی دنجن اند دراگونز رو انجام بدم مثل این که خیلی هم پرطرفداره.

مطالب پیشنهادی