ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن مخرب
تکنولوژی

حذف دو اپلیکیشن سلفی مخرب از گوگل پلی پس از ۱.۵ میلیون بار دانلود

دو اپلیکیشن مخرب که خود را اپ سلفی جا زده بودند، پس از یک و نیم میلیون بار دانلود از پلی استور حذف شده اند. این برنامه ها که Sun Pro Beauty Camera و Funny Sweet Beauty ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

دو اپلیکیشن مخرب که خود را اپ سلفی جا زده بودند، پس از یک و نیم میلیون بار دانلود از پلی استور حذف شده اند.

این برنامه ها که Sun Pro Beauty Camera و Funny Sweet Beauty Selfie Camera نام دارند، در ظاهر اپ هایی برای افزایش جذابیت تصاویر سلفی بودند اما بدون اطلاع کاربر در پس زمینه تبلیغاتی را اجرا می کردند که باعث مصرف شارژ، کاهش سرعت و تحمیل بار اضافی به سخت افزار می شد.

سابقه انتشار Sun Pro Beauty Camera در پلی استور به سال ۲۰۱۷ باز می گردد و از آن زمان بیش از یک میلیون بار دانلود شده. Funny Sweet هم پس از انتشار در اوایل تابستان توانسته به بالای ۵۰۰ هزار دستگاه راه پیدا کند.

اپلیکیشن مخرب

در توسعه هردو اپ از ابزاری چینی استفاده شده که مانع بازگشایی APK و تجزیه و تحلیل آن می شود. از آنجا که اغلب در بازی ها از چنین ابزار پیچیده ای استفاده می شود، بکارگیری آن برای توسعه دو اپ سلفی ساده محققان موسسه Wandera را مشکوک کرده بود.

آنالیزهای متخصصان نشان داد این اپ ها علاوه بر نمایش پنهان تبلیغات، مجوزهایی نظیر دسترسی مداوم به میکروفون گوشی و ضبط صدا را از کاربر می گیرند که امکان استفاده از آنها به عنوان ابزار جاسوسی را نیز به توسعه دهنده می دهد.

محققان به کاربران این اپ ها توصیه کرده اند هر دو برنامه را از گوشی خود پاک کنند، حتی اگر اینکار به قیمت بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه تمام شود. همچنین از کاربران خواسته شده حین نصب اپ ها به امتیاز و نقدهای نوشته شده دقت کنند چرا که در بخش کامنت های این دو اپ شکایاتی مبنی بر پاپ اپ های تبلیغاتی ناگهانی ثبت شده بود.

در اردیبهشت ماه سال جاری هم ۴۶ تبلیغ افزار مخرب چینی که ۹۰ میلیون گوشی را آلوده کرده بودند، از فروشگاه گوگل پاکسازی شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی