ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از اولین سنسور دوربین موبایل با پیکسل‌های ۰.۷ میکرونی

سامسونگ از سنسور تصویربرداری جدیدی رونمایی کرده که با پیکسل های ۰.۷ میکرونی در بین دوربین های موبایل از کوچکترین ابعاد پیکسل برخوردار است. کمپانی کره ای مدتی قبل سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی با پیکسل های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

سامسونگ از سنسور تصویربرداری جدیدی رونمایی کرده که با پیکسل های ۰.۷ میکرونی در بین دوربین های موبایل از کوچکترین ابعاد پیکسل برخوردار است.

کمپانی کره ای مدتی قبل سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی با پیکسل های ۰.۸ میکرونی معرفی کرده بود که در سال جاری به صورت گسترده از سوی کمپانی های چینی مورد استفاده قرار گرفت. این شرکت حالا پا را از این هم فراتر گذاشته و با معرفی حسگر ایزوسل Slim GH1 وارد حوزه پیکسل های ۰.۷ میکرونی شده است.

ایزوسل Slim GH1

این سنسور ۴۳.۷ مگاپیکسلی با رزولوشن ۷۹۶۸ در ۵۴۸۰ به صورت ویژه برای ارائه بهترین رزولوشن در کوچکترین ابعاد فیزیکی طراحی شده است. خود کمپانی ایزوسل Slim GH1 را راه‌حلی بهینه برای دستگاه های باریک و با نمایشگر کامل معرفی کرده که ظاهرا منظور از آن دوربین سلفی است. در حال حاضر موبایل های بسیاری در دوربین سلفی از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی و ۰.۸ میکرونی سامسونگ بهره می برند.

در صنعت دوربین کوچک بودن ابعاد پیکسل ویژگی چندان مطلوبی به شمار نمی رود چون میزان جذب نور کاهش یافته و سطح نویز افزایش پیدا می کند. با این حال سنسورهای تصویر جدید با رزولوشن بالا در محیط های کم نور پیکسل ها را با یکدیگر ترکیب می کنند که در این مورد به تصویری ۱۰.۹ مگاپیکسلی با حساسیت نوری ۱.۴ میکرونی منجر می شود، حساسیتی که با در نظر گرفتن استاندارهای عکاسی موبایل مطلوب به نظر می رسد.

ایزوسل Slim GH1

به گفته سامسونگ سنسور ایزوسل Slim GH1 تا اوایل زمستان به صورت انبوه تولید شده و احتمالا از سال آینده میلادی گوشی های مجهز به آن به بازار راه پیدا خواهند کرد.

البته نباید فراموش کنیم که در عمل رزولوشن و اندازه پیکسل تنها فاکتورها در کیفیت نهایی تصویر نیستند و نکته مهم تر الگوریتم های هوشمند و نرم افزاری است که مدیریت دوربین را بر عهده دارند. برای مثال می توان به پرچمدارهای اپل اشاره کرد که با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی بسیاری از گوشی های مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی را کنار می زنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی