ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن‌هایی که به شما در برنامه ریزی درسی کمک می‌کنند

ماه مهر فرا رسیده و مثل هر سال با خود شور و شوق شروع مدرسه و دانشگاه را به همراه آورده است. شاید برای خیلی‌ها این ماه همراه با هیجان شروع سال تحصیلی جدید بوده ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

ماه مهر فرا رسیده و مثل هر سال با خود شور و شوق شروع مدرسه و دانشگاه را به همراه آورده است. شاید برای خیلی‌ها این ماه همراه با هیجان شروع سال تحصیلی جدید بوده و برای بعضی دیگر هم استرس و نگرانی رسیدن به موفقیت‌های مدنظرشان را در بر داشته باشد. جزو هرکدام از این دسته‌ها که باشید حتما موافق هستید که برای درس خواندن باید با برنامه و منظم پیش رفت و بی برنامگی، جز سردرگم شدن و نرسیدن به اهداف مورد نظر نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

شاید بهتر باشد برای برنامه‌ریزی بهتر از اپلیکیشن‌هایی که به این منظور طراحی شده و امکان برنامه‌ریزی دسته‌بندی شده و مرتب را برایتان فراهم می‌کنند استفاده کنید. در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم تعدادی از اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی برای دانش‌آموزان و دانشجویان را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید سال تحصیلی با برنامه‌تری را پشت سر بگذارید.

۱. برنامه کلاس پلاس

اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی

کلاس+ می‌تواند به شما در برنامه ریزی تحصیلی و تنظیم وقت کمک کند. در این اپلیکیشن می‌توانید برنامه تحصیلی هفتگی و روزانه خود را وارد کرده و لیستی از درس‌ها، تکالیف و پروژه‌های خود تهیه کنید. در کلاس + این امکان فراهم شده تا دروس خود را در آن وارد کرده و برای هرکدام از آن‌ها تکلیف، پروژه و زمان امتحان تعریف کنید. یادآوری وظایف تحصیلی‌تان هم به عهده کلاس + خواهد بود.

علاوه بر این‌ها می‌توانید برای مطالعه‌تان هم زمانبندی کنید تا اپلیکیشن به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه آمار درس خواندنتان را به شما ارائه کند. اگر هم قبل از ورود به کلاس‌ها فراموش می‌کنید گوشیتان را در حالت سایلنت قرار دهید، کلاس + از روی برنامه کلاس‌هایتان می‌تواند این کار را به صورت خودکار برایتان انجام دهد.

کلاس پلاس

کلاس پلاس

سازنده: گروه نرم‌افزاری نقطه قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8 مگابایت زبان:

۲. برنامه درس یار(مدیریت زمان مطالعه)

اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی

درس یار یک نمونه خوب از اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی ایرانی است که قابلیت‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای استفاده از درس یار می‌توانید دروس خود را به آن اضافه کرده و زمانی که برای خواندن آن اختصاص می‌دهید را نیز ثبت کنید تا با این روش بتوانید لیست کاملی از زمان درس خواندنتان در اختیار داشته باشید. اگر هم ثبت تایم دقیق مطالعه برایتان سخت است می‌توانید از تایمر برنامه استفاده کنید.

درس‌یار با ثبت این اطلاعات گزارشی از درس خواندنتان به شما ارائه می‌کند تا بتوانید با تحلیل آن‌ها روند درس خواندنتان را بهبود بخشیده و برنامه‌ریزی‌های بعدی را بهتر انجام دهید. علاوه بر این با درس یار می‌توانید در هنگام برنامه‌ریزی درسی یادداشت هم بنویسید تا نکاتی که لازم است مدنظرتان باشند را فراموش نکنید.

درس یار(مدیریت زمان مطالعه)

درس یار(مدیریت زمان مطالعه)

سازنده: ایده پردازان درفک قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9 مگابایت زبان:

۳. برنامه Todait

اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی

اگر برای شما هم زیاد پیش می‌آید که در زمان درس خواندن حواستان پرت شود بد نیست که نگاهی به Todait بیندازید. این برنامه امکان بی‌صدا کردن اعلان برنامه‌های دیگر را در اختیارتان قرار می‌دهد تا موقع درس خواندن تمرکزتان کاملا متوجه آن باشد. این برنامه که یک لیست ساده از کارها برایتان تهیه می‌کند، برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا فعالیت‌های درسیتان را بر اساس معیارهای مختلفی زمانبندی کنید.

این معیارها می‌توانند تعداد صفحاتی که باید بخوانید، تعداد مسائلی که باید حل کنید یا تعداد عباراتی که باید حفظ کنید باشند. Todait علاوه بر این‌ها به شما اجازه می‌دهد تا برای جلسات درس خواندنتان یا زمان کار کردنتان روی هر پروژه دیگری تایمر تنظیم کنید.

Todait

Todait

سازنده: Todait Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 245.3/متغیر مگابایت زبان:

۴. برنامه Egenda

اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی

از Egenda می‌توانید برای زمانبندی ساده و کاربردی تکالیف، پروژه‌ها، کوییزها و امتحانات خودتان استفاده کنید. برای جلوگیری از سردرگمی و اشتباهاتی که در هنگام برنامه‌ریزی کارهایتان ممکن است پیش بیاید، Egenda از تکنیک کدگذاری رنگی استفاده می‌کند تا برنامه مرتب و دقیقی تحویلتان بدهد.

در این برنامه می‌توانید به سادگی کلاس‌های هر ترمتان را وارد کنید و در کنار آن‌ها تکالیف و پروژه‌ها و زمان تحویل آن‌ها را نیز وارد نمایید. با دریافت این اطلاعات، Egenda شما را از ددلاین تکالیفتان آگاه کرده و علاوه بر این برای یادآوردی تاریخ تحویل آن‌ها به شما تذکر می‌دهد.

Egenda

Egenda

سازنده: gr8bit Studios قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 9.6/37.4 مگابایت زبان:

سوالات متداول

لزوم استفاده از اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی چیست؟

با گسترش فناوری برنامه‌های زیادی ساخته شده که کارهای روزمره ما را راحت‌تر می‌کند. اپلیکیشن‌های برنامه ریزی درسی یکی از آن‌هاست. این اپلیکیشن خصوصا برای کسانی که اغلب کارهای خود را با موبایل انجام می‌دهند کاربرد فراوانی دارد و قابلیت‌های مختلفی مثل هشدار و… را در اختیار کاربرها قرار می‌دهد.

چند برنامه ساده و کاربردی برای برنامه ریزی درسی کدام است؟

کلاس پلاس، درس یار، Todait و Egenda جزو بهترین برنامه‌های برنامه ریزی درسی و مطالعه روزانه است.

آیا برنامه های برنامه ریزی درسی به صورت رایگان استفاده می شود؟

اپلیکیشن‌های معرفی شده همه رایگان هستند، اما برای استفاده از ویژگی‌های مختلف آن باید پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۷ مهر ۱۳۹۸

    عالی بود خدا قوت

مطالب پیشنهادی