ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعتراف هکر روس به هدایت یکی از بزرگترین حملات سایبری تاریخ آمریکا

یک شهروند روس به رهبری بزرگترین حمله هک کامپیوتری که بانک‌ها و تشکیلات مالی ایالات متحده را هدف گرفته بود اعتراف کرد. او در سال 2014 به یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا با نام JPMorgan Chase ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ مهر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

یک شهروند روس به رهبری بزرگترین حمله هک کامپیوتری که بانک‌ها و تشکیلات مالی ایالات متحده را هدف گرفته بود اعتراف کرد. او در سال 2014 به یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا با نام JPMorgan Chase حمله کرده و توانست 100ها میلیون دلار به جیب زده و داده بیش از 80 میلیون مشتری JPMorgan را سرقت کند.

«آندری تیورین» 35 ساله همچنین به جرم هک سایر سازمان‌های مالی، دفترهای کارگزاری و شرکت‌های دیگر متهم شناخته شد. در مجموع او به جرایمی از جمله نفوذ کامپیوتری، کلاهبرداری مالی و شرط‌بندی آنلاین غیر قانونی اعتراف کرد.

دادستان‌های پرونده اعلام کرده‌اند که وی از سال 2012 تا اواسط 2015 رهبری یک کمپین عظیم هک کامپیوتری را بر عهده داشت که منجر به سرقت اطلاعات 100 میلیون مشتری کمپانی‌های هدف شد. تنها در حمله به JPMorgan که در سال 2014 اتفاق افتاد اطلاعات بیش از 80 میلیون مشتری به سرقت رفت تا بزرگترین یا حداقل یکی از بزرگترین حمله‌های هکری انجام شده علیه سازمان‌های اقتصادی آمریکا لقب بگیرد.

هک کامپیوتری

البته که تیورین در این راه تنها نبوده و حمله‌ها را با همراهی و دستور «گری شالون» رهبری می‌کرد. شالون از داده‌های سرقت شده برای مقاصد مختلفی مثل کلاهبرداری امنیتی استفاده کرده و یکی از این طرح‌ها شامل دستکاری عمدی قیمت سهام عمومی شرکت‌ها یا مشتریانی می‌شد که تیورین آن‌ها را هک کرده بود.

تیورین همچنین حملاتی علیه سایر شرکت‌های آمریکایی و خارجی ترتیب داده و اطلاعات به دست آمده از آن‌ها را در اختیار تشکیلات اقتصادی شالون و یا همدستان مجرم دیگر خود قرار می‌داد. این تشکیلات خلافکارانه شامل کسب و کارهای شرط بندی غیر قانونی نیز می‌شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تیورین با پرداخت بیش از 19 میلیون دلار به عنوان غرامت موافقت کرده است. مقیاس عظیم و طراحی حرفه‌ای حمله‌های انجام شده، بازپرس‌های آمریکایی را به این باور رسانده بود که به احتمال دست داشتن دولت روسیه یا دولت‌های دیگر فکر کنند. در نهایت بررسی‌ها این نتیجه را در بر داشتند که حمله‌ها توسط افرادی با اهداف کاملا مالی انجام شده و ردی از ارتباط آن‌ها با دولت‌های دیگر مشاهده نشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی