ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز
کسب و کار

ارزش بیتکوین ۲۰ درصد کاهش یافت؛ هشدار تحلیلگران در مورد سقوط بیشتر

ارزش بیت کوین در سه ماه گذشته عموما صعودی بوده اما در هفته جاری ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده و تحلیلگران از احتمال سقوط بیشتر این رمزارز خبر می دهند. سرمایه‌گذاران ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

ارزش بیت کوین در سه ماه گذشته عموما صعودی بوده اما در هفته جاری ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده و تحلیلگران از احتمال سقوط بیشتر این رمزارز خبر می دهند.

سرمایه‌گذاران منتظر گام بعدی این ارز دیجیتال محبوب هستند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که جهت بازار به کدام سمت است تا تصمیم درستی برای سرمایه خود بگیرند. یکی از تحلیلگران حوزه ارز دیجیتال انتظار دارد با وجود این که بیت کوین امروز را با نزول پشت سر گذاشته به زودی با سقوط بزرگتری در ارزش بیت کوین مواجه شود.

بیت کوین در حال حاضر در داخل یک مثلث متقارن تبادل می‌شود (اشاره به نمودار بالا پایین شدن قیمت آن) و معمولا با افزایش ارزش مواجه شده است تا کاهش، ولی همچنان در رسیدن به بالای این مثلث، ناتوان بوده است. با این حال تحلیلگران عقیده دارند که بیت کوین در بازه تبادل چند ماهه‌اش دچار ضعف شده تا شاهد سقوط ارزش آن و رسیدن به رکورد‌های منفی قبلی باشیم.

کاهش ارزش بیت کوین
پیش‌بینی ارزa بیت کوین بر اساس شاخص OBV

این تحلیل‌ها بر اساس شاخص OBV صورت گرفته است. این شاخص به تحلیلگران کمک می‌کند تا با بررسی تغییرات در نرخ یا حجم قیمت‌ها، قبل از ایجاد تغییرات، آن را پیش‌بینی کنند. به گفته تحلیلگران این شاخص مانند فنر فشرده شده است که در صورت رها شدن، قیمت‌ بیت کوین نیز به همان سمت حرکت خواهد کرد. بر اساس تحلیل آن‌‌ها:

شاخص OBV نتوانسته داخل یک کانال افقی بماند، در صورتی که ارزش بیت کوین ثابت مانده است. اگر این شاخص نتواند به داخل کانال بازگردد، با افت قیمت بالایی روبرو خواهیم شد.

با این حال حتی اگر شاهد افت قیمت بیت کوین باشیم، قیمت‌ها می توانند بسته به مثلث گفته شده بین ۸۵۰۰ دلار تا حد پایین ۵۸۰۰ دلار شناور باشند. حد پایین مشابه زمانی است که بازار خرسی (رکود) شده و می‌توان این گونه برداشت کرد که هر جهشی بعد از آن داخل بازار گاوی (رونق) حساب می‌شود.

در نتیجه خریداران نیز برای چنین شرایطی آماده هستند و قیمت‌های ۸۵۰۰ دلاری را نیز خریداری می‌کنند. همچنین بسیاری از خریداران امیدوارند تا در بازار گاوی، ارز دیجیتالی را بخرند که با کاهش قیمت مواجه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی