ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس بانکی گوگل
نرم افزار و اپلیکیشن

رونمایی از سه ابزار جدید برای استفاده ایمن از سرویس های گوگل

اکتبر امسال به نام ماه آگاهی از امنیت سایبری نام گذاری شده و گوگل این ماه را با ارائه سه ابزار جدید جشن گرفت که کنترل بیشتری را روی اپ های مپس، یوتیوب و اسیستنت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

اکتبر امسال به نام ماه آگاهی از امنیت سایبری نام گذاری شده و گوگل این ماه را با ارائه سه ابزار جدید جشن گرفت که کنترل بیشتری را روی اپ های مپس، یوتیوب و اسیستنت در اختیار کاربران قرار می دهد. این شرکت روز گذشته اعلام کرد که این ماه وضعیت incognito یا ناشناس را برای اندروید ارائه می کند و در ادامه آن را در اختیار کاربران iOS قرار می دهد.

با فعال شدن مد incognito در مپس، فعالیت های شما در این اپ از جمله موقعیت هایی که جستجو کرده اید دیگر روی اکانت گوگل ذخیره نمی شوند و گوگل نیز از آن اطلاعات برای شخصی سازی تجربه شما در مپس استفاده نخواهد کرد.

اما در مورد یوتیوب، گوگل از قابلیت اتو دیلیت یا حذف خودکار هیستوری رونمایی کرده که پیشتر به انتخاب شما تاریخچه سوابق و دیتای وب را پاکسازی می کرد. حالا اما آنطور که گوگل اعلام کرده میتوانید برای ذخیره شدن اطلاعات خود بازه مانی مشخص کنید (مثلا سه ماه، ۱۸ ماه یا تا زمانی که آنها را پاک کنید).

گوگل

و در انتها گوگل امکانی را برای شما فراهم کرده که آخرین فرامین صوتی یا پرسش هایی که از اسیستنت سوال کرده اید را بدون نیاز به باز کردن آن در گوشی خود پاک کنید. برای این منظور صرفا میتوان با گفتن عبارت Hey Google, delete the last thing I said to you (یا سلام گوگل آخرین چیزی که به تو گفتم را پاک کن) یا delete everything I said to you last week (هرچیزی که هفته پیش به تو گفتم را پاک کن) مکالمات خود با اسیستنت را از بین ببرید. متاسفانه فعلا تنها میتوان مکالمات صورت گرفته با این دستیار دیجیتالی را ظرف یک هفته گذشته پاک کرد و در مورد مکالمات قدیمی تر لازم است که به تنظیمات اسیستنت مراجعه کنید.

گوگل همچنین خبر داده که دستیار دیجیتالی آن حالا با آمادگی بیشتری با پرسش های مختلف در مورد نگهداری دیتای کاربران روبرو می شود و اطلاعات جدیدی را در خصوص حفظ حریم خصوصی دیتای شما ارائه می کند.

گوگل در کنار این سه ابزار مشغول ساخت قابلیت تازه ایست که بررسی پسوردها از طریق پسورد منیجر آن را راحت تر می کند و لاگین های شما از طریق کروم و اندروید را یکسان سازی می کند. به این ترتیب شما در کمترین زمان متوجه خواهید شد که آیا کلمه عبورتان تضعیف شده یا نه، از یک پسورد خاص در موقعیت های مختلف استفاده می کنید یا خیر و پسوردهای ضعیف که حدس زدنشان هم آسان است را به راحتی تغییر دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی