ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرمایه گذاری هواوی روی دانشگاه آکسفورد
تکنولوژی

سرمایه گذاری هواوی در بازوی مالی واحد تحقیقات دانشگاه آکسفورد

هواوی میلیون ها سهم از یک صندوق تحقیقاتی را که ارتباط نزدیکی هم با دانشگاه آکسفورد دارد خریداری کرده است. این گزارش که نشریه فایننشال تایمز در این باره منتشر کرده به تایید نمایندگانی از صندوق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

هواوی میلیون ها سهم از یک صندوق تحقیقاتی را که ارتباط نزدیکی هم با دانشگاه آکسفورد دارد خریداری کرده است. این گزارش که نشریه فایننشال تایمز در این باره منتشر کرده به تایید نمایندگانی از صندوق مذکور و هواوی رسیده است.

آکسفورد یکی از معتبرترین دانشگاه های دنیا محسوب می شود و OSI (یا نوآوری های علمی آکسفورد) ارتباط مستقیمی با این دانشگاه ندارد اما صندوق بزرگی است که تامین بودجه تحقیقات و ایده های مطرح شده در این دانشگاه را بر عهده دارد.

این صندوق در چهارسال گذشته توانسته ۷۳۶ میلیون دلار را از سرمایه گذاران مختلف دریافت کند و واحد سرمایه گذاری گوگل و موسسه مالی Sequoia Capital از جمله حامیان آن محسوب می شوند.

حال طبق گزارشی که فایننشال تایمز منتشر کرده هواوی ۴.۱ میلیون سهم این صندوق را خریداری کرده که معادل با ۰.۷ درصد از OSI می شود.

همانطور که قبلا در خبرها خواندید دانشگاه آکسفورد در ابتدای سال میلادی جاری از قطع ارتباط خود با هواوی و تعلیق دریافت کمک و حمایت های مالی این شرکت خبر داد. این دانشگاه در بیانیه خبری ویژه ای پیرامون این اتفاق اعلام کرد:

تصمیم مذکور در سایه افزایش نگرانی های عمومی در رابطه با همکاری انگلستان با هواوی اتخاذ شده است.

دانشگاه آکسفورد
منگ وانژو مدیر ارشد مالی هواوی که در کانادا در حبس خانگی به سر می برد

یکی از سخنگویان هواوی در مصاحبه با بیزنس اینسایدر اعلام کرده که سرمایه گذاری در OSI در اکتبر سال پیش انجام شده است. وی در این باره گفت:

ما اهمیت تحقیق و توسعه را درک میکنیم و متعهد هستیم که برخی چالش های بزرگ جهان را حل کنیم. ما به عنوان بخشی از تعهد دراز مدت خود به انگلستان در اکتبر ۲۰۱۸ سرمایه گذاری کوچکی روی صندوق نوآوری های علمی آکسفورد انجام دادیم. ما همچنان به حمایت از این صندوق برای تحقق ایده هایش ادامه می دهیم.

با در نظر داشتن اتهامات آمریکا علیه هواوی انتظار می رود که  انتشار این خبر با واکنش منفی مقامات آمریکایی روبرو شود. آمریکا هواوی را به عنوان یک تهدید امنیتی مطرح کرده و از همپیمانانش از جمله انگلستان خواسته که به روابط خود با این غول تکنولوژی چینی خاتمه دهند.

صندوق نوآوری های علمی آکسفورد بیشتر به خاطر امتیازاتش برای دسترسی به تکنولوژی های پیشرفته ای شناخته می شود که از آکسفورد بیرون می آیند. بنابر گزارش فایننشال تایمز هواوی با سرمایه گذاری روی این صندوق میتواند به دستاوردهای علمی آن در زمینه های هوش مصنوعی، رایانش، انرژی، صنایع دفاعی و سلامت دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی