ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بزرگترین فروشنده موبایل
تکنولوژی

دانشگاه آکسفورد دیگر کمک های مالی هواوی را نمی پذیرد

مدتی می شود که هواوی از جانب دولت آمریکا و دیگر کشورهای دنیا تحت فشار قرار گرفته و حالا دانشگاه آکسفورد هم به جمعیت رو به افزایش آنهایی پیوسته که قصد فاصله گرفتن از این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

مدتی می شود که هواوی از جانب دولت آمریکا و دیگر کشورهای دنیا تحت فشار قرار گرفته و حالا دانشگاه آکسفورد هم به جمعیت رو به افزایش آنهایی پیوسته که قصد فاصله گرفتن از این شرکت را دارند. طبق گزارشی که نشریه گاردین منتشر کرده این دانشگاه اعلام کرده که دیگر کمک های مالی هواوی به بخش تحقیقات خود را نمی پذیرد. ظاهرا این تصمیم در واکنش به افزایش نگرانی های عمومی پیرامون همکاری های انگلستان و هواوی اتخاذ شده.

با وجود آنکه آکسفورد دیگر کمک های جدید را از جانب هواوی نمی پذیرد اما اعلام کرده که پروژه های در حال انجام آن که با حمایت این شرکت کلید خورده اند را ادامه می دهد. در حال حاضر این دانشگاه برتر انگلستان دو پروژه را با حمایت مالی هواوی در دست دارد و بابت آنها مبلغ ۶۹۲ هزار پوند را از هواوی دریافت کرده است.

تنش ها میان آمریکا و هواوی در سال های اخیر رو به فزونی گذاشته و در هفته ای که گذشت بازرسان دولت فدرال آمریکا اعلام کردند که تحقیقات خود در رابطه با سرقت اطلاعات محرمانه شان توسط هواوی را آغاز کرده اند. منگ وانژو مدیر ارشد مالی هواوی نیز که ماه گذشته در کانادا دستگیر شد با اتهام تقلب در آمریکا روبرو شده. دولت آمریکا ضمن ابراز نگرانی در مورد ارتباط هواوی و دولت چین کلیه کارکنان، پیمانکاران و نهادهای وابسته به خود را از کاربرد دستگاه های هواوی منع کرده و فروش محصولات آن در مراکز نظامی اش را نیز ممنوع کرده.

منگ وانژو مدیر ارشد مالی هواوی

ایالات متحده آمریکا همچنین نسبت به استفاده از تکنولوژی هواوی به شهروندان خود و دیگران کشورها هشدار داده است که در نتیجه این اقدام کشورهایی چون نیوزیلند و استرالیا نیز به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوستند.

آکسفورد در بیانیه خود پیرامون این تصمیم آورده:

ما امیدواریم که این مسائل به زودی رفع شوند و هواوی نیز قطعا خواستار آن است که در رابطه با نقش خود و فعالیت هایش اعتمادسازی لازم را انجام دهد.

اما هواوی هم چندان نسبت به این اتهامات منفعل نبوده و همواره آنها را رد کرده است. این شرکت در واکنش به تصمیم آکسفورد اعلام نموده:

ما از این تصمیم اطلاعی نداشتیم و منتظر توضیحات کامل دانشگاه هستیم. ما به عنوان یک شرکت خصوصی (که به کارکنانش تعلق دارد) و به شدت در بخش توسعه و تحقیق قوی عمل کرده بر این باور هستیم که تصمیمات مرتبط به همکاری، (از جمله در بخش تحقیقات) باید بر پایه شواهد باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sina.z
    sina.z | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    به نظرم بیشتر به خاطر جنگ تجاری آمریکا و چین هست که ترامپ داره سر هوآوی خالی میکنه ...ولی از این نظر جالبه که چقدر سیاست یک کشور میتونه قوی باشه که یه دانشگاه تو یه کشور دیگه باید به این تصمیم احترام بزاره و ارتباطشو با هوآوی قطع کنه....

    • min
      min | ۳۰ دی ۱۳۹۷

      داداش معلومه ازدنیا بیخبری؛
      امریکا از اینکه هاواوی مخفیانه به ایران محصول داده و تحریمهای ایران رو دور زده، رییس هاواوی که دختر بنیانگذار شرکت هاواوی هست رو زندانی کرده و داره به شرکتش فشار میاره

مطالب پیشنهادی