ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید و فروش اینترنتی
تکنولوژی

مدیرعامل شرکت ملی پست: افزایش ۱۴ درصدی خرید و فروش اینترنتی از ابتدای امسال

«حسین نعمتی» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در سالگرد روز جهانی پست اعلام کرد که این شرکت در حال مهیا کردن زیرساخت‌های مناسب برای تغییر روند کاری پست و حرکت به سوی مدل‌های مدرن است. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۳

«حسین نعمتی» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در سالگرد روز جهانی پست اعلام کرد که این شرکت در حال مهیا کردن زیرساخت‌های مناسب برای تغییر روند کاری پست و حرکت به سوی مدل‌های مدرن است. به گفته او بستر لازم برای خرید و فروش آنلاین فراهم است و از ابتدای امسال تا کنون خرید و فروش اینترنتی حدود ۱۴ درصد افزایش داشته اشت.

شرکت ملی پست ایران ۱۴۲ سال قبل به اتحادیه جهانی پست پیوست، امروز نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست در حضور خبرنگاران به مناسبت روز جهانی پست، گفت امسال صد و پنجاهمین سال تاسیس اتحادیه جهانی پست است. این اتحادیه‌ با حضور ۲۲ کشور شکل گرفت و در حال حاضر ۱۷۴ عضو دارد. او در مورد برنامه‌های شرکت پست به حرکت به سمت مدرن شدن و فراهم کردن زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت:

«یکی از سرویس‌هایی که فعال شده و پست در آن عملکرد خوبی داشته، خرید و فروش اینترنتی است که ۱۴ درصد در آن رشد داشته‌ایم. مردم به این بستر اعتماد کرده‌اند و بسیاری از درخواست هایی که امروز در سطح جامعه وجود دارد از این بستر مهیا می‌شود. پرداخت الکترونیکی در اداره پست یکی از مسائلی است که به سرعت در حال پیگیری آن هستیم. در حال حاضر ادارات پست و پیشخوان‌ها از پرداخت الکترونیکی استفاده می‌کنند. همچنین ۱۰۰ درصد نامه رسانان مجهز به دستگاه پرداخت هستند تا مردم بتوانند پرداخت اینترنتی داشته باشند. چراکه استفاده از بستر پرداخت الکترونیکی باعث افزایش شفافیت در عملکرد مالی خواهد شد.»

نعمتی در پاسخ به این سوال دیجیاتو که آیا تحول پست در زمینه همکاری با کسب‌وکارهای نوپا آیا یک تصمیم زودگذر است یا قرار است ادامه داشته باشد، گفت: «ما برای آنکه بتوانیم پستی سرآمد باشیم باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. امروز کسب و کارهای نوپا عملا با توجه به خلاقیت و ابتکاری که دارند توانسته‌اند بسیاری از امورات را بدست گیرند و ما نیز با توجه به ظرفیت مناسب پست کشور می‌توانیم هم‌افزایی و همکاری مناسبی با یکدیگر داشته باشیم.»

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درباره همکاری با «الو پیک» و راه اندازی «الو پست» توضیح داد که از نگاه پست این شرکت نمی‌تواند تمامی بخش‌ها را پوشش دهد اما درصدی از حجم‌ کار پست توسط الو پست انجام می‌شود که با توجه به شروع اولیه، نتیجه رضایت بخش بوده است و طبیعتا اگر بخواهیم از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم باید زمان بیشتری صرف کنیم و همچنین روی تبلیغات و اطلاع رسانی مردم تمرکز کنیم:

«همکاری با الو پست یک فعالیت برد برد است چراکه ما یک بخش از فعالیت‌های چهارگانه خود که قبول بسته‌هاست را برون سپاری کرده‌ایم. در این میان هم الو پست کار پیکی خود را انجام می‌دهد و به ما تحویل می‌دهد و هزینه پیک خود را دریافت می‌کند، پست هم هزینه پست خود را دریافت می‌کند. بنابراین شرکت پست سهمی به جز هزینه پست خود دریافت نمی‌کند.»

خرید و فروش اینترنتی

او درباره همکاری با الوپیک و الوپست و همکاری با این استارتاپ افزود، این استارتاپ‌ها در سطح کشور راه اندازی شده و شاهد ترافیک پستی در سرویس جدید هستیم و در رونمایی ما هیچ انحصاری برای شرکت های فعال قائل نشدیم و آمادگی همکاری با تمام شرکت‌هایی که تمایل دارند، وجود دارد.

نعمتی در خصوص همکاری با استارتاپ‌ها گفت: «هم اکنون برخی ماموریت‌های ما عوض شده و در حال تغییر رویکرد هستیم. این تغییر رویکردها می‌تواند بستری را برای برای فعالیت استارتاپ‌ها ایجاد کند. ما بارها برای حضور استارتاپ‌ها فراخوان داده‌ایم و با توجه به برخی تشریفاتی که در کشور وجود دارد در صدد هستیم با رفع موارد تشریفاتی، شرایط همکاری را مهیا کنیم. از همین طریق برای چندمین مرتبه رسما اعلام می‌کنم که این آمادگی در اداره پست وجود دارد.»

نعمتی در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه مشارکت این شرکت در طرح سکوی تجارت الکترونیکی (ستاپ) با استارتاپ‌ها چگونه است، توضیح داد که زمینه فعالیت شرکت پست به صورت فراخوان است، شرایط هر دو طرف بررسی خواهد شد تا بهترین انتخاب انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست در مورد وعده این شرکت برای فراهم کردن امکان خرید از سایت‌های ebay و آمازون عنوان کرد که در این مورد ٢ مانع پرداخت‌ها و گمرک وجود دارد که به دلیل تحریم‌ها ایجاد شده است: «هم‌اکنون در حال مذاکره با گمرک هستیم تا تسهیلاتی فراهم کند و با شرکت‌های خارجی هم در حال مذاکره هستیم تا امکان خرید و فروش از سایت‌های خارجی فراهم شود.»

به گفته نعمتی در شرکت ملی پست ۱۵ هزار پیمان‌کار، ۱۲ هزار پرسنل و ۲ هزار شرکت مشغول به کار هستند. همچنین ۱۴ هزار نقطه تماس، ۵ هزار مسیر مبادله در کشور وجود دارد و روزانه ۳ میلیون بسته در روز ارسال می‌شود که این آمار، ایران را با توجه به شاخص‌های پستی در رتبه ۴۸ جهانی و رتبه دوم منطقه قرار داده است.

او در خصوص وضعیت کارت سوخت در دفاتر پستی توضیح داد که بیش از ۹ میلیون کارت سوخت توزیع شده و بالای ۹۰ درصد کارت های سوخت به مردم تحویل شده است و هنوز حدود ۹۰۰ هزار کارت سوخت در شبکه باقی مانده است.

اینطور که نعمتی می‌گوید شرکت پست در سال‌های گذشته زیان‌ده بوده است و ۲۰ درصد درآمد سالیانه زیان انباشته داشته‌است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohamadamak
    mohamadamak | ۱۵ مهر ۱۳۹۸

    مامور های پرسیدن کارتخوان ندارنذ

مطالب پیشنهادی