ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش ویدیویی: ۱۰۰ استارتاپ؛ جایی برای تحقق رویای تیم‌های نوپای استارتاپی

بحران جذب سرمایه از آن دسته مشکلاتی است که فکر و ذهن هر تیم استارتاپی را از اولین مرحله راهشون درگیر می‌کند. با گذشت فاز اول موج استارتاپ‌ها در ایران و شروع موج دوم آنها، ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

بحران جذب سرمایه از آن دسته مشکلاتی است که فکر و ذهن هر تیم استارتاپی را از اولین مرحله راهشون درگیر می‌کند. با گذشت فاز اول موج استارتاپ‌ها در ایران و شروع موج دوم آنها، دغدغه سرمایه‌گذاری در این اکوسیستم بیش از پیش شده و امروزه اکثر تیم‌ها در مرحله پیش‌بذری و بذری نمی‌توانند به آن رشد مورد نیاز برسند و بیشتر آنها راهشان به شکست منجر می‌شود. مجموعه صد استارتاپ با علم بر همین موضوع راه‌اندازی شده تا بتواند پاسخی بر این دغدغه باشد.

جذب سرمایه اولیه در این روز ها سخت‌تر شده است. بنابراین یک سرمایه گذار مرحله اولیه‌ی قوی و فعال می تواند ارزش زیادی را برای موسسینی به ارمغان بیاورد که هنوز محصولی به بازار عرضه نکرده اند. همچنین، سرمایه گذرانی که مستقلاً بر شرکت های کوچک مقیاس نظر دارند و نیز جرات سرمایه گذاری بر روی این شرکت ها را دارند، می توانند فرصت های جالب و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ای را کسب کنند.

۱۰۰ استارتاپ یک نهاد سرمایه گذاری در مرحله‌ی بذری است که روی استارتاپ های بذری و پیش بذری سرمایه‌گذاری می‌کند. در برخی موارد خاص، استارتاپ‌‌هایی که سرمایه‌ای برای Bridge کردن لازم داشته باشند هم مورد حمایت ۱۰۰ استارتاپ قرار خواهند گرفت. سرمایه گذاری بر روی استارتاپ‌های مرحله بذری خدمات یا پلتفرم محور با رقم ۱۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان صورت خواهد پذیرفت و برای استارتاپ‌های محصول محور رقمی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان را در نظر گرفته‌ شده است.

۱۰۰ استارتاپ نهادی است که به تازگی تاسیس شده و توسط همکاری با «موسسه دانش‌بنیان برکت»، «معاونت علمی ریاست‌جمهوری» ،«صندوق نوآوری و شکوفایی»، «ایران خودرو»، «شناسا» و سایر شرکت‌های بزرگ و کوچک قصد سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌های مرحله بذری و پیش‌بذری را دارد.

رویداد ۱۰۰ استارتاپ برای معرفی این پلتفرم و آشنایی هرچه بیشتر با زیر و بم این مجموعه برگزار شد و در طی آن پنل‌هایی نیز به منظور آشنایی هرچه بیشتر فعالان اکوسیستم استارتاپی با فضای سرمایه‌گذاری برپا شد. در این گزارش ویدئویی نگاهی به رویداد ۱۰۰ استارتاپ خواهیم داشت که احتمالا در آینده بیشتر درباره آن خواهید شنید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی