ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با آپدیت جدید گوگل مپس افراد نابینا آسان‌تر به مقصد می‌رسند

گوگل با آپدیت کردن اپلیکیشن گوگل مپس راهنمایی های صوتی آن را بهبود داد تا افراد کم بینا و نابینا راحت تر به مقصد برسند. گوگل روز پنج شنبه با انتشار پستی در وبلاگ خود ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گوگل با آپدیت کردن اپلیکیشن گوگل مپس راهنمایی های صوتی آن را بهبود داد تا افراد کم بینا و نابینا راحت تر به مقصد برسند.

گوگل روز پنج شنبه با انتشار پستی در وبلاگ خود قابلیت جدید گوگل مپس را اعلام کرد. با فعال کردن این قابلیت راهنمایی های صوتی با جزییات بیشتری انجام می شود تا افراد کم بینا و نابینا با دغدغه کمتری به مقصد برسند. گوگل می گوید قابلیت جدید علاوه بر افراد کم بینا، برای افرادی که بینایی خوبی دارند اما می خواهند برای اولین بار به جایی سفر کنند هم کاربردی خواهد بود.

قابلیت های آپدیت جدید توسط یکی از تحلیلگران شرکت گوگل به نام «Wakana Sugiyama» که خود نابیناست، شرح داده می شود. او قابلیت جدید را به راهنمایی هایی که در اتوبوس و مترو شنیده می شوند تشبیه کرده و آنها را برای عبور از مسیرهای پر رفت و آمد و شلوغ مفید می داند:

تا پیش از آپدیت جدید گوگل مپس کاربر را از پیچ ها و چهار راه های پیش رو باخبر می کرد؛ ولی در نسخه جدید فاصله رسیدن به پیچ با جزییات به کاربر گفته شده و در صورتی که او در حال نزدیک شدن به چهار راه شلوغ باشد اپلیکیشن او را در جریان قرار خواهد داد تا بیشتر احتیاط کند.

راهنمای صوتی با پیغام های پشت سر هم کاربر را از بودن در مسیر صحیح باخبر می کند و اگر مسیری را اشتباه برود به او هشدار خواهد داد.

قابلیت جدید گوگل مپس در حال حاضر فقط در ایالات متحده و همچنین کاربران ژاپنی در کشور ژاپن فعال شده است. این قابلیت را می توان با رفتن به بخش Walking Options و فعال کردن Detailed Voice Guidance در قسمت Navigation گوگل مپس فعال کرد.

گوگل پشتیبانی از زبان ها و کشورهای دیگر را در به روز رسانی های آینده به اپلیکیشن مسیریابی خود اضافه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی