ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارز دیجیتال گرم
تکنولوژی

چالش جدید تلگرام؛ فروش رمزارز گرم در آمریکا ممنوع شد

به نظر می‌رسد امروز روز مناسبی برای طرفداران ارز‌ دیجیتال نباشد. پس از این که انجمن لیبرا بزرگ‌ترین حامیان خود را از دست داد، نوبت به رمزارز گرم رسیده است که توسط سازمان بورس و ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

به نظر می‌رسد امروز روز مناسبی برای طرفداران ارز‌ دیجیتال نباشد. پس از این که انجمن لیبرا بزرگ‌ترین حامیان خود را از دست داد، نوبت به رمزارز گرم رسیده است که توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا از هرگونه فعالیت در بازار این کشور منع شود.

در ابتدا قرار بود که تلگرام ۲.۹ میلیارد از توکن‌های گرم که ۱.۷ میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده بودند را به ۱۷۱ سرمایه‌گذار اولیه خود تا پایان این ماه عرضه کند. با این حال، سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا طی اقدامی فوری، فعالیت‌های رمزارز گرم در این کشور را ممنوع اعلام کرده و سرنوشت آن را در هاله‌ای از ابهام قرار داده. دلیل این سازمان برای منع فعالیت‌های کمپانی تلگرام، ثبت نکردن خرید و فروش رمزارز گرم عنوان شده است.

استفانی آواکیان (Stephanie Avakian) معاون اجرایی این سازمان در این رابطه گفته است:

اقدام اضطراری ما برای جلوگیری از عرضه بی‌رویه رمزارز گرم در بازار آمریکا بوده زیرا ما معتقد هستیم که این ارز دیجیتال بر اساس قانون‌های وضع شده در کشور آمریکا فروخته نشده است. همچنین بر اساس بررسی‌های ما، تلگرام نتوانسته سرمایه‌گذاران را از نحوه فعالیت‌های اقتصادی رمزارز گرم و همچنین فعالیت‌های شرکت تلگرام، خطر پذیری و شرایط اقتصادی مورد نیاز قانون برای این کار آگاه کند.

رمزارز گرم

پاول دوروف موسس بلند پرواز پیام‌رسان محبوب، امیدوار بود با شروع به کار شبکه آزاد تلگرام (TON) ، گزینه پرداختی فارغ از سیستم قانون‌گذاری بین‌المللی به کاربران خود ارائه دهد و روندی مشابه لیبرا را طی کند. البته این طور که به نظر می‌رسد، مشکلات بزرگی بر سر راه آن قرار گرفته که آینده این رمزارز را کاملا به خطر می‌اندازد.

البته TON از ژانویه ۲۰۱۸ اقدام به جمع‌آوری بودجه لازم برای کسب و کار‌های کمپانی خود کرده و حتی در این راه، با مشکلات جدی هم روبرو شده بود. با این حال ۱۷۱ سرمایه‌گذار مختلف از گوشه کنار دنیا، اقدام به پشتیبانی از این کمپانی و رمزارز آن کرده بودند و ۱.۷ میلیارد دلار را در اختیار تلگرام قرار داده بودند تا ۲.۹ میلیارد توکن گرم را خریداری کنند. البته این کمپانی موظف به ارائه توکن‌های گرم تا پایان ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ بوده و در صورتی که موفق به این کار نشود، باید پول سرمایه‌گذاران را پس دهد.

رمزارز گرم

نکته حیاتی در این رابطه این است که از ۲.۹ میلیارد توکن فروخته شده، ۱ میلیارد آن توسط ۳۹ شهروند آمریکایی خریداری شده بود که امیدوار بودند پس از دریافت توکن‌های خود، آن‌ها را در بازار به فروش برسانند. اقدام فوری این سازمان علیه رمزارز گرم، باعث شده تا آینده آن در کشور‌های دیگر نیز مبهم شود و سرنوشت ۱۷۱ سرمایه‌گذار خود و ۱.۷ میلیارد دلار هزینه صرف شده برای راه‌انداری این رمزارز نامعلوم باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • javadi۱۲
    javadi۱۲ | ۲۰ مهر ۱۳۹۸

    ایرانو تحریم کردی امریکام تحریمت کرد زمین گرده حاجی
    ?

مطالب پیشنهادی