ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فارادی فیوچر
تکنولوژی

موسس استارتاپ فارادی فیوچر اعلام ورشکستگی کرد

جیا یوتینگ موسس شرکت استارتاپی فارادی فیوچر امروز در دادگاه شهر دلاویر آمریکا اعلام ورشکستگی کرد. آقای یوتینگ مدعی شده است که بالغ بر ۳.۶ میلیارد دلار به ۱۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران خود بدهکار بوده ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

جیا یوتینگ موسس شرکت استارتاپی فارادی فیوچر امروز در دادگاه شهر دلاویر آمریکا اعلام ورشکستگی کرد. آقای یوتینگ مدعی شده است که بالغ بر ۳.۶ میلیارد دلار به ۱۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران خود بدهکار بوده و امیدوار خواهد بود تا بتواند به مرور زمان بدهی‌های خود را صاف کند.

جیا یوتینگ (Jia Yueting) که از قانون فصل ۱۱ ورشکستگی استفاده کرده است، چندی پیش از سمت مدیرعاملی فارادی فیوچر (Faraday Future) استعفا داده و به جای او مدیر عامل اجرایی BMW مسئولیت نظارت بر عرضه ماشین الکتریکی گران‌قیمت FF91 را بر عهده گرفته است. با این وجود یوتینگ امیدوار است با تدابیری که اندیشیده بتواند خود را از تنگنا نجات دهد و بدهی‌های خود را پرداخت کند. البته این که موفق می‌شود یا خیر معلوم نیست.

فارادی فیوچر

قانون فصل ۱۱ ورشکستگی، به صاحبان کسب و کار اجازه می‌دهد تا بدون در خطر انداختن شرکت یا کمپانی خود، اعلام ورشکستگی کنند و به مرور زمان بدهی خود را پرداخت کنند. با کمک این قانون، یوتینگ از سهام شرکت خود در فارادی فیوچر استفاده خواهد کرد تا بتواند بدهی خود به سرمایه‌گذاران را پرداخت کند. البته این حرکت یوتینگ، چندان غافلگیر کننده نبوده، زیرا او ماه پیش از سمت مدیرعاملی کمپانی بیرون آمده بود تا بتواند از این قانون بهره‌مند شود.

بدهی ۳.۶ میلیارد دلاری یوتینگ بیشتر مربوط به شرکت هلدینگ LeEco می‌شود که چند سال پیش در چین تاسیس کرده بود. با این حال کار برای وی اصلا آسان نیست و ۹۰ درصد از افراد طلبکار باید تا ۸ نوامبر، ورشکستگی و تغییر سیستم کسب و کار وی را بپذیرند. با تایید آن‌ها، یوتینگ از تمامی اتهاماتی که به وی وارد شده تبرئه خواهد شد.

با این حال یوتینگ فارادی فیوچر را رها نخواهد کرد و همچنان به عنوان مسئول محصولات و همچنین مدیر کاربران به فعالیت خود در این کمپانی پر حاشیه ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی