ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انجمن لیبرا
تکنولوژی

اعضای هیئت مدیره انجمن لیبرا مشخص شدند؛ ۱۵۰۰ شرکت در صف پیوستن به فیسبوک

انجمن لیبرا در واکنش به از دست دادن یک چهارم از بنیانگذاران اصلی و موج نقدهای منفی مدعی شد ۱۵۰۰ سازمان دیگر در صف پیوستن به این اتحادیه قرار دارند. کمپانی مسافرتی «بوکینگ هلدینگز» جدیدترین عضو ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

انجمن لیبرا در واکنش به از دست دادن یک چهارم از بنیانگذاران اصلی و موج نقدهای منفی مدعی شد ۱۵۰۰ سازمان دیگر در صف پیوستن به این اتحادیه قرار دارند.

کمپانی مسافرتی «بوکینگ هلدینگز» جدیدترین عضو جدا شده انجمن لیبرا است. به نظر اوضاع این اتحادیه که چند روز قبل هم ویزا، مستر کارت، پی پل و ای‌بی را هم از دست داده بود چندان بر وفق مراد نیست و حالا یک چهارم از ۲۸ بنیانگذار اصلی آن از ادامه راه پا پس کشیده اند.

اعضای این اتحادیه پس از نخستین گردهمایی رسمی خود در ژنو سوییس ترکیب هیئت مدیره را انتخاب کرده و با انتشار بیانیه ای سعی در مطلوب نشان دادن شرایط داشته اند. بر اساس رای گیری صورت گرفته دیوید مارکوس، رهبر تیم کالیبرای فیسبوک، Katie Haun از شرکت سرمایه گذاری a16z، متیو دیو از Kiva، ونسز کاسارز از Xapo و پاتریک الیس از PayU به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شده اند.

«برتراند پرز»، از مدیران اسبق پی پل به عنوان مدیر ارشد عملیاتی و مدیر اجرایی موقت انتخاب شد. این اعضا قوانین کسب و کار لیبرا را هم امضا کردند که بر اساس آن هر یک از اعضای می تواند به هر دلیلی عضویت خود را لغو کرده یا با برخی محدودیت ها عضویت خود و ۱۰ میلیون دلار از توکن های سرمایه گذاری را به دیگر سازمان های واجد شرایط منتقل کند.

اعضای اتحادیه با پیشنهاد قبلی مبنی بر تکیه صرف بر دلار آمریکا به جای سبدی از ارزهای متنوع مخالفت کردند. این اتحادیه همچنین در واکنش به کناره گیری برخی شرکت ها مدعی شد که این روند تاثیری روی برنامه های آینده نخواهد داشت و همین حالا ۱۵۰۰ کمپانی دیگر تمایل خود برای پیوستن به این انجمن را ابراز کرده اند.

آنطور که سخنگوی انجمن لیبرا می گوید از بین این ۱۵۰۰ کمپانی ۱۸۰ شرکت شرایط لازم برای پیوستن به این انجمن را دارند که شامل حداقل یک میلیارد دلار ارزش بازار ، ارائه خدمات به ۲۰ میلیون نفر در سال و غیره می شود.

اتحادیه مذکور به نام ۱۵۰۰ شرکت داوطلب اشاره ای نکرد اما تردیدی نیست که کناره گیری کمپانی های معتبری مثل ویزا، مسترکارت، پی پل، ای‌بی و غیره به اعتبار لیبرا لطمه سنگینی زده و اعضای هیئت مدیره برای جبران آن کار سختی پیش رو دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی