ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شناسایی چهره پیکسل ۴
تکنولوژی

گوگل: تشخیص باز بودن چشم در پیکسل ۴ به چند ماه زمان نیاز دارد

باز شدن قفل پیکسل ۴ حتی در صورت بسته بودن چشم، انتقادهای شدیدی را در پی داشته اما از نظر گوگل چندان مشکل خاصی نیست و سر فرصت می توان آن را رفع کرد. سیستم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

باز شدن قفل پیکسل ۴ حتی در صورت بسته بودن چشم، انتقادهای شدیدی را در پی داشته اما از نظر گوگل چندان مشکل خاصی نیست و سر فرصت می توان آن را رفع کرد.

سیستم شناسایی چهره پیکسل ۴ شباهت زیادی به آیفون دارد و برای ترسیم تصویری دقیق از کاربر از پروژکتورهای مادون قرمز و دوربین استفاده می کند. این روش دقت سیستم را از دوربین RGB بالاتر می برد و نمی توان با یک تصویر یا ویدیو آن را دور زد.

با این وجود تفاوت مهمی بین روش تشخیص چهره گوگل و اپل وجود دارد که صدای کاربران پیکسل ۴ را درآورده است. در حالی که اپل برای احراز هویت کاربر را ملزم به خیره شدن به دوربین سلفی می کند، پیکسل حتی در صورت بسته بودن چشم هم قفل صفحه را باز می کند.

این مساله انتقادهای بسیاری را به دنبال داشت و حالا گوگل با انتشار بیانیه ای از رفع مشکل از طریق به‌روزرسانی نرم افزاری خبر داده، البته این وصله هم به این زودی ها منتشر نخواهد شد:

در حال کار روی گزینه ای هستیم که باز بودن چشم ها در سیستم تشخیص چهره را الزامی می کند. این گزینه در ماه های آینده و به صورت آپدیت نرم افزاری ارائه می شود.

نکته عجیب اینجاست که در تصاویر لو رفته از پیکسل قبل از رونمایی گزینه «لزوم باز بودن چشم» برای شناسایی چهره به چشم می خورد اما در نسخه نهایی خبری از آن نیست و حالا گوگل برای ارائه دوباره آن چند ماه زمان خواسته است.

شناسایی چهره پیکسل ۴

عجیب تر از آن اینکه گوگل در بیانیه خود مدعی شده علی رغم انتقادهای کاربران شناسایی چهره پیکسل ۴ با استانداردهای امنیتی مطابقت دارد و کاربران با خیال راحت می توانند از آن در اپ های تایید هویت، بانکداری و حتی پرداخت استفاده کنند.

این کمپانی به کاربرانی که نگران سوءاستفاده از سنسور شناسایی چهره هستند توصیه کرده از قابلیت lockdown اندروید ۱۰ استفاده کنند. در صورت فعال کردن این قابلیت امکان وارد شدن با روش های بیومتریک موقتا غیرفعال شده و کاربر تنها با وارد کردن پین کد می تواند به گجت دسترسی پیدا کند. lockdown در مواردی کاربر دارد که کسی بخواهد با سوءاستفاده از اثر انگشت و تشخیص چهره قفل موبایل فرد دیگری را باز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی