ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

DxOMark
تکنولوژی

نتایج ناامید کننده دوربین پیکسل ۴ در سایت DxOMark

نتایج بررسی دوربین‌های پیکسل ۴ از سایت DxOMark منتشر شده است. این گوشی به خوبی توانسته نسبت به نسل قبل خود پیشرفت کند ولی به دلیل ضعف در کیفیت فیلم‌برداری، نتوانست مثل سال قبل رتبه ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

نتایج بررسی دوربین‌های پیکسل ۴ از سایت DxOMark منتشر شده است. این گوشی به خوبی توانسته نسبت به نسل قبل خود پیشرفت کند ولی به دلیل ضعف در کیفیت فیلم‌برداری، نتوانست مثل سال قبل رتبه اول لیست این وب سایت معتبر را به خود اختصاص دهد و در رتبه نازل هشتم (برای پیکسل) قرار گرفته است.

البته نباید رتبه‌بندی این سایت معیاری برای خرید این گوشی قرار بگیرد. کیفیت دوربین‌های پیکسل ۴ بسیار بالا بوده و با الگوریتم‌های اختصاصی گوگل، عکس‌های بی‌نظیری را برای شما ثبت خواهد کرد. سایت DxOMark هم نوردهی دوربین این گوشی را بسیار هوشمند ارزیابی کرده و جزئیات ثبت شده در عکس‌های داخل اتاق و بیرون آن را بسیار بالا عنوان کرده است.

از نظر این سایت، نوردهی در شرایط نوری کم یا نامناسب هم بسیار حرفه‌ای بوده و عکس‌های دقیقی را ثبت می‌کند. همچنین دوربین دوم تله فوتوی جدید پیکسل ۴ هم توانسته بررسی کنندگان سایت DxOMark را شگفت‌زده کند. بر اساس نتایج منتشر شده، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی تله فوتو، عکس‌های بسیار با کیفیتی در فضای نوری اتاق ثبت می‌کند.

DxOMark

این سایت توانایی فیلم‌برداری پیکسل ۴ را نیز آزموده است. همانطور که می‌شد پیش‌بینی کرد، به لطف سیستم «نرخ فریم تطابق‌پذیر»، ویدیو‌های ضبط شده با پیکسل ۴ بسیار روان و بدون لرزش هستند. با این حال مشکلاتی نیز در رابطه با دوربین‌های پیکسل ۴ وجود دارد. بارز‌ترین آن‌ها وجود یک سری جزئیات تصنعی در حین فیلم‌برداری بود، به خصوص زمانی که دوربین حرکت داده می‌شد. (Panning).

از دیگر مشکلات دوربین‌های پیکسل ۴ نیز می‌توان به بی روح بودن رنگ‌ها و جزئیات کم در بزرگ‌نمایی‌های نه چندان زیاد اشاره کرد. همچنین اثر حلقه شدگی (Ringing Effect) نیز در گوشه‌های تصویر مشاهده می‌شود. در کل DxOMark به پیکسل ۴ نمره قابل قبول ولی ناامید کننده ۱۱۲ (عدم برآورده کردن انتظارات بررسی کنندگان) را دریافت کرده است.

این نمره، پرچمدار جدید گوگل را در کنار گلکسی +S10 قرار می‌دهد و می‌تواند زنگ خطری برای این کمپانی بزرگ باشد تا حداقل در پیکسل ۵، بتواند ضعف‌های دوربین را جبران کند تا دوباره بر مسند پادشاهی دنیای عکاسی با موبایل تکیه بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Dale
    Dale | ۳۰ مهر ۱۳۹۸

    فلن هواوی برتره و فکر نکنم تا بهار بعد که سری پی رو معرفی میکنه برند دیگه ای بتونه رکورد شکنی کنه

مطالب پیشنهادی