ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مزدا MX-30 معرفی شد؛ ظاهری نه چندان جذاب برای اولین محصول برقی مزدا

بالاخره پس از مدت ها انتظار مزدا MX-30 اولین خودروی برقی این شرکت در نمایشگاه توکیو رونمایی شد. این کراس اوور قرار است در اوایل سال 2021 میلادی عرضه شود و مزدا قول آن را ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۵

بالاخره پس از مدت ها انتظار مزدا MX-30 اولین خودروی برقی این شرکت در نمایشگاه توکیو رونمایی شد. این کراس اوور قرار است در اوایل سال 2021 میلادی عرضه شود و مزدا قول آن را داده تا اولین محصول تمام برقی آنها لذت رانندگی مشابه با دیگر مدل های این شرکت داشته باشد.

مزدا MX-30

این کراس اوور از یک موتور الکتریکی به قدرت 141 اسب بخار و 264 نیوتن متر گشتاور نیرو می گیرد. بسته باتری 35.5 kWh نیز وظیفه تامین نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی را بر عهده دارد.

برد حرکتی این مدل نیز در حدود 209 کیلومتر اعلام شده که بسیار کمتر از رقبایی همچون هیوندای کونا برقی با برد حرکتی 450 کیلومتری است. اما مزدا اعلام کرده است که این قوای محرکه برای مشتریان اروپایی که به طور متوسط 50 کیلومتر در روز رانندگی می کنند کافی خواهد بود.

مزدا MX-30

یکی از دیگر دلایل انتخاب باتری با این ظرفیت تولید کمتر گاز گلخانه ای در طی دوره عمر این باتری ها است که کمتر از یک مزدا 3 بنزین سوز و یا یک خودروی برقی مجهز به بسته باتری با ظرفیت 95 kWh اعلام شده است.

به طور کلی مزدا راه به نسبت متفاوتی را در زمینه تولید محصولات برقی دنبال کرده است. به طور مثال این مدل انرژی بازگشتی کمتری به باتری ها پس از هر بار ترمز گیری تولید می کند تا متفاوت از رانندگی تک پداله دیگر خودروهای های برقی باشد. همچنین پدال گاز نیز رفتار متفاوتی دارد و امکان شتاب گیری قوی تر را فراهم می کند.

مزدا MX-30

مهندسین مزدا اعتقاد دارند که حس و حال یک ترمز قدرتمند بسیار بهتر از تنظیمات استفاده شده در عموم خودروهای برقی است. همانطور که می دانید خودروهای برقی در حین کاهش سرعت رفتار متفاوتی به نسبت مدل های احتراق داخلی از خود نشان می دهند.

این کراس اوور بر پایه پلت فرم جدید شرکت مزدا که در مدل مزدا 3 نیز استفاده شده بود قرار دارد. طول کلی آن در حد و اندازه مدل CX-30 است با این وجود به علت استفاده از باتری در کف خودرو ارتفاع بیشتری دارد. همچنین مزدا بار دیگر از طرح درب های مدل RX-8 در این کراس اوور برقی استفاده کرده است.

در داخل اتاق نیز مزدا از یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی در کنار تنظیمات لمسی سیستم تهویه مطبوع و جایگزنی چرم صندلی ها با مواد دوست دار محیط زیست استفاده کرده است. مزدا MX-30 با شارژر عادی 6.6kW  و شارژر سریع 50kW در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت باتری شارژ می شود.

مزدا در نظر دارد تا این کراس اوور را با قیمت پایه زیر 30 هزار پوند عرضه کند و زمان ثبت درخواست خرید نیز از تابستان سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱ آبان ۱۳۹۸

    طراح مزدا:خوب بیاید یه ماشبن طراحی کنیم کاپوتش جای دوتا موتور۶ سیلندرو داشته باشه در حالی ک هیچ موتوری نداره ماشینمون :))

  • n
    n | ۱ آبان ۱۳۹۸

    مفید

مطالب پیشنهادی