ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S11
تکنولوژی

نگاهی به طراحی نهایی و مشخصات سامسونگ گلکسی S11

به نظر می‌رسد که طراحی گوشی‌های خانواده گلکسی S11 سامسونگ به مراحل نهایی خودش رسیده باشد و دیگر شاهد تغییرات دیگری در این رابطه را شاهد نباشیم. همچنین یکی از افشا کننده‌ها نیز تقریبا مشخصات ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

به نظر می‌رسد که طراحی گوشی‌های خانواده گلکسی S11 سامسونگ به مراحل نهایی خودش رسیده باشد و دیگر شاهد تغییرات دیگری در این رابطه را شاهد نباشیم. همچنین یکی از افشا کننده‌ها نیز تقریبا مشخصات فنی این گوشی‌ها را لو داده است. در ادامه با هم به تفکیک، این مورد‌ها را بررسی می‌کنیم:

تغییرات ظاهری و دوربین‌های سلفی

گلکسی S11

بر اساس گزارشاتی که در این زمینه منتشر شده است، می‌توان گفت که خانواده گلکسی S11 بر اساس طراحی فعلی گلکسی S10 ساخته می‌شوند و تفاوت چندانی با نسل فعلی نخواهند داشت. با این حال انتظار می‌رود که نسل جدید گوشی‌های گلکسی S11، از حاشیه نمایشگر باریک‌تر و همچنین سوراخ‌های کوچکتری برای تعبیه دوربین‌های سلفی استفاده کند.

تا صحبت از سوراخ‌های نمایشگر است، بهتر است بگوییم که احتمالا شاهد طراحی بحث‌برانگیزی در گلکسی +S11 خواهیم بود. در این گزارشات، گفته شده است که این گوشی از ۳ سوراخ مجزا برای جای دادن دوربین‌های سلفی معمولی، اولترا واید و ToF بهره می‌برد. البته گلکسی S11 و S11e از دو سوراخ استفاده خواهند کرد و دیگر دوربین ToF را شاهد نخواهیم بود.

نمایشگر‌های این ۳ گوش نیز کمی با هم تفاوت دارند. گوشی ارزانتر گلکسی S11e از نمایشگر تخت و دو گوشی گران قیمت‌تر این خانواده از نمایشگر خمیده در گوشه‌ها بهره می‌برند

تغییرات دوربین‌های اصلی

گلکسی S11

گفته می‌شود که هر سه گوشی دوربین های بروز‌تری را دریافت کنند. برای مثال گلکسی +S11 و S11 از دورین‌های ۴ گانه برخوردار خواهند بود در حالی برادر کوچک‌تر آن‌ها از یک ماژول ۳ گانه استفاده می‌کند. با این حال قرار است دورین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی که از گلکسی S7 دستخوش تغییر نشده، به ۱۶ مگاپیکسل ارتقا یابد. سنسور‌های همراه دوربین اصلی نیز در قالب دوربین‌های اولترا واید بهبود یافته و و یک دوربین ToF است. دیگر دوربین قرار است ساختاری پریسکوپی داشته باشد و قابلیت بزرگنمایی ۵ برابری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

با این حال انتظار می‌رود که گوشی گلکسی S11e ماژول ۳ گانه داشته باشد و احتمالا شاهد حذف شدن یکی از بین ToF و پریسکوپی باشیم. این تصمیمات سامسونگ کاملا بر پایه ملاحظات مالی خواهد بود؛ با این حال سامسونگ می‌تواند همگان را غافلگیر کند.

سخت‌افزار قدرتمند

گلکسی S11

مانند آن چه پیش از این شاهد بودیم، سامسونگ اینبار هم گوشی‌های مخصوص بازار آمریکا را با اسنپدراگون ۸۶۵ عرضه خواهد کرد و دیگر بازار‌های آسیایی و اروپایی نیز از چیپست تازه معرفی شده اگزیونس ۹۹۰ استفاده می‌کنند. هر دوی این چیپست‌های توانایی پشتیبانی از تکنولوژی 5G را دارند و احتمال می‌رود که تمام ۳ مدل گوشی خانواده گلکسی S11 نیز از این تکنولوژی به صورت پیش‌فرض بهره ببرند.

همچنین دو برادر بزرگ‌تر این خانواده رم ۱۲ گیگابایتی خواهند داشت و احتمالا گلکسی S11e «تنها» ۸ گیگابایت رم داشته باشد. همچنین مشخص نیست که هر ۳ مدل گوشی از حافظه پایه ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار باشند یا سامسونگ ترجیح می‌دهد که از ۱۲۸ گیگابایت رم استفاده کند. با این حال قرار است هر ۳ گوشی با اندروید ۱۰ و رابط کاربر OneUI 2.1 اختصاصی سامسونگ به بازار عرضه شوند.

با تمام این اوصاف، باید شاهد گوشی‌های هیجان انگیزی باشیم و ببینیم که امسال سامسونگ می‌تواند رقابت را داغ‌تر از همیشه کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۶ آبان ۱۳۹۸

    امثال؟

مطالب پیشنهادی