ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پاسخ کوبنده دایملر به شوخی ب ام و با مرسدس بنز

دو خودروساز آلمانی مرسدس بنز و ب ام و رقابت دیرینه ای با هم داشته و همواره سعی کرده اند با تولید محصولی بهتر رقیب خود را به چالش بکشند. اما در کنار رقابت، گهگاه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

دو خودروساز آلمانی مرسدس بنز و ب ام و رقابت دیرینه ای با هم داشته و همواره سعی کرده اند با تولید محصولی بهتر رقیب خود را به چالش بکشند. اما در کنار رقابت، گهگاه شاهد شوخی های جالب بین مدیران و صفحات رسمی این دو کمپانی در شبکه های اجتماعی بوده ایم.

شوخی ب ام و با مرسدس بنز

در یکی از جدیدترین موارد این چنینی شاخه آمریکای شمالی ب ام با انتشار پستی در توئیتر و اینستاگرام با تبریک هالووین، مرسدس بنز را به سخره گرفته است. در این پست ب ام و تصویری از یک دستگاه E کلاس نسخه AMG را به نمایش گذاشته که بر روی آن چادری با طرح M5 کشیده شده است. شاخه آمریکای شمالی ب ام و در توضیح این پست نوشته:

هالووین امسال، هر خودرویی می تواند پوششی مشابه با قهرمان محبوب خود داشته باشد.

bmw-halloween-joke-on-mercedes (4)

اما اگر باواریایی ها می دانستند که چه پاسخ کوبنده ای از رقیب دریافت خواهند کرد، هرگز اجازه انتشار چنین پستی را به شاخه آمریکای شمالی خود نمی دادند! نکته جالب اینکه به جای مرسدس بنز، اکانت رسمی شرکت مادر یعنی دایملر دست به کار شده است. در جواب دندان شکن دایملر آمده:

جالبه، این پوشش واقعا ترسناک است، به ویژه آن جلوپنجره رادیاتور...

bmw-halloween-joke-on-mercedes (2)

پاسخ هوشمندانه دایملر با رویه اخیری که دپارتمان طراحی ب ام و در پیش گرفته در ارتباط است. احتمالا در جریان هستید که باواریایی ها در تولیدات جدید خود ابعاد جلوپنجره کلیوی شکل نمادین خود را بسیار بزرگ تر از قبل کرده اند. این مساله انتقادات سنگینی در پی داشته و بعضا زمینه را برای تمسخر ب ام و در شبکه های اجتماعی فراهم کرده است.

در حال حاضر کراس اوور X7 و فیس لیفت سری 7 با جلوپنجره هایی بیش از حد بزرگ به فروش می رسند. مفهومی کانسپت 4 نیز که چندی پیش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد، نشان داد ب ام و تصمیم خود را گرفته و جلوپنجره نسل آتی سری 4 و M3 نیز رشد ابعاد قابل توجهی را خواهد داشت.

شایان ذکر است آدریان ون هویدونک مدیر طراحی ب ام و چندی پیش به دفاع از رویه جدید پرداخته و گفته مدیران شرکت تمایل دارند روند تکاملی برند به سمت دماغه حجیم هدایت شود تا محصولات جدید برای مشتریان خسته کننده نباشند.

آقای ون هویدونک در جایی دیگر انتقادها از فیس لیفت سری 7 را به سلایق و فرهنگ های متفاوت در نقاط مختلف جهان نسبت داده بود؛ به اعتقاد وی در شرق آسیا و کشوری مثل چین که مردم علاقه زیادی به فخر فروشی و متمایز بودن دارند، طراحی فیس لیفت سری 7 با استقبال روبرو شده؛ اما در اروپا که چنین موضوعی کمتر جریان دارد، شدت انتقادها بسیار بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam.n
    Meysam.n | ۱۱ آبان ۱۳۹۸

    اینجا هم سر کل کل آپشن حذف میکنن

مطالب پیشنهادی