ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارشگر سازمان ملل: جان جولیان آسانژ در خطر است

یکی از گزارشگران سازمان ملل با اشاره به شرایط نامساعد جولیان آسانژ در زندان هشدار داده که ادامه این وضعیت احتمالا به قیمت جان این افشاگر تمام خواهد شد. جولیان آسانژ، هم بنیانگذار ویکی لیکس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

یکی از گزارشگران سازمان ملل با اشاره به شرایط نامساعد جولیان آسانژ در زندان هشدار داده که ادامه این وضعیت احتمالا به قیمت جان این افشاگر تمام خواهد شد.

جولیان آسانژ، هم بنیانگذار ویکی لیکس که فروردین امسال در سفارت اکوادر دستگیر شد، در یکی از بدنام ترین زندان های انگلیس به نام «بلمارش» به سر می برد که زندانیان امنیتی را در خود جای داده و از آن به عنوان گوانتاناموی بریتانیا یاد می شود. وضعیت آسانژ در این زندان به قدری نامساعد است که «نلیس ملزر»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه و رفتارهای غیرانسانی با انتشار بیانیه ای در مورد احتمال مرگ وی هشدار داده:

در صورتی که بریتانیا برای تغییر شرایط غیرانسانی آسانژ اقدامی نکند، رفتارهای ناعادلانه و تحقیر آمیز دائمی ممکن است به قیمت جان وی تمام شود.

نلیس ملزر یک ماه بعد از بازداشت موسس ویکی لیکس در همین زندان با وی ملاقات کرده و همان زمان هم در مورد شکنجه روانی آسانژ هشدار داده بود اما به گفته وی بریتانیا علی رغم وخامت شرایط هیچ اقدامی برای بازرسی زندان یا تغییر اوضاع انجام نداده است.

جولیان آسانژ

ملزر از آن زمان دیدار مستقیمی با جولیان آسانژ نداشته اما از طریق چند منبع موثق به اطلاعات پزشکی وی دست پیدا کرده که از تداوم شرایط ناگوار حکایت دارند:

وضعیت سلامتی آقای آسانژ از نظر استرس و اضطراب شدیدا رو به وخامت نهاده و به خاطر ایزوله بودن طولانی مدت و بی عدالت مداوم دچار درماندگی شده است. این علایم می تواند سریعا به مشکلات قلبی یا فروپاشی عصبی منجر شده و زندگی وی را به خطر بیندازند.

نکته عجیب اینجاست که دوران محکومیت جولیان آسانژ به خاطر تخطی از آزادی مشروطش در سال ۲۰۱۲ به پایان رسیده و تنها دلیل نگهداری وی در این زندان بررسی درخواست دولت آمریکا برای استرداد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی