ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تیبا 2 پلاس؛ پدیده تازه بازار، فهرست مشخصات و امکانات توسط سایپا اعلام شد

شاید فقط در ایران بتوان خودروسازانی را یافت که شجاعت لازم برای نادیده گرفتن تمام اصول مارکتینگ را پیدا کرده اند. این خودروسازان حالا به درجه ای از اطمینان از فروش محصولات خود رسیده اند ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

شاید فقط در ایران بتوان خودروسازانی را یافت که شجاعت لازم برای نادیده گرفتن تمام اصول مارکتینگ را پیدا کرده اند. این خودروسازان حالا به درجه ای از اطمینان از فروش محصولات خود رسیده اند که ابتدا خودرویی مجهول الهویه به نام تیبا 2 پلاس را پیش فروش می کنند و سپس با چند تصویر بی کیفیت و بدون اعلام جزئیات رسمی از مشتری انتظار دارند که وجوه درخواستی را به حساب شرکت واریز کند. مسائلی همچون مدت زمان تحویل، کیفیت یا ایمنی نیز که به کلی از دستور کار خودروسازان وطنی خارج شده است.

در آخرین مورد از این دست شاهکارها؛ در پیش فروش 12 آبان 98 سایپا شاهد ارایه سه محصول جدید از سایپا با نام های کوییک آر (Quik R)، تیبا 2 پلاس و وانت نیسان با موتور جدید دیزلی یورو 5 بودیم.

طبق تصاویری که منتشر شده است، "تیبا 2 پلاس" همان نسخه قدیمی تیبا هاچ بک است که به صورت آپشنال از سوی گروه سایپا عرضه خواهد شد.

در تصاویر درج شده شاهد این هستیم که آپشن‌هایی مانند: رینگ اسپرت، سنسور دنده عقب، روف ریل، دیفیوزر سپرهای عقب و جلو، مانیتور داخلی، صندلی‌ های چرم و کفپوش قالبی فابریک به این خودرو اضافه شده است.

تیبا 2 پلاس

نصب برچسب "کراس" روی درب این خودرو و طرح استیل دور جلو پنجره نیز از نکات قابل توجه است. علاوه بر طراحی ظاهری، شاهد انتشار تصویری از کابین آن نیز هستیم. در کابین این خودروی سایپا شاهد حضور مانیتور هستیم، همچنین برای آن روکش چرمی صندلی ها در نظر گرفته شده است. از دیگر تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد می توان به کفپوش قالبی فابریک اشاره کرد. انتظار می رود در آینده سایپا اطلاعات رسمی از آن منتشر کند.

تیبا 2 پلاس در کارخانه و بازار قیمت گذاری شد [به روز رسانی] - فروردین 99

با آغاز تحویل «تیبا 2 پلاس» از جانب شرکت «سایپا»، شاهد هستیم که از روز گذشته آگهی های فروش این هاچ بک آپشنال در فضای مجازی منتشر شده است.

تیبا 2 پلاس در سال ۱۳۹۸ به صورت پیش فروش اینترنتی عرضه شد و حال با آغاز سال جدید، تحویل آن با مدل ۱۳۹۹ آغاز شده است. این خودرو از چند هفته قبل به خط تولید تولید کارخانه سایپا در تهران اضافه شده و حال نسخه ای جدید از تیبا هاچ بک با نام تیبا 2 پلاس در بازار حضور دارد.

مشخصات فنی و آپشن های رفاهی تیبا 2 پلاس

تیبا 2 پلاس در بحث فنی تفاوتی با نسخه های دیگر خانواده X200 ندارد و پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۸ سوپاپ بر روی آن نصب است. این پیشرانه ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر به چرخ های جلو منتقل می کند و وظیفه این انتقال نیرو بر عهده جعبه دنده ۵ سرعته دستی است.

امکانات موجود در تیبا 2 پلاس شامل دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، رینگ فولادی، فرمان هیدرولیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، کف پایی سه بعدی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای بلوتوث، دوربین و سنسور پارک عقب، دیفیوزرهای جدید سپر جلو و عقب، آینه های جانبی جدید (طرح کوییک و ساینا)، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، تهویه دستی، باربند تزئینی، جلو پنجره کرومی و… است.

از جمله ویژگی های مشهود در ظاهر تیبا 2 پلاس، حذف زه درب ها و نصب بچسب Tiba 2 Plus است. پیش از تحویل این خودرو به مشتریان، بر اساس تصاویر نسخه اولیه اعلام می شد که تیبا 2 پلاس به رینگ آلومینیومی نیز مجهز خواهد بود. اما حال شاهد تحویل این خودرو با رینگ فولادی و قالپاق هستیم.

تیبا 2 پلاس؛ پدیده تازه سایپا، در کارخانه و بازار قیمت گذاری شد

با توجه به محدودیت فعالیت نمایشگاه های تهران و کاهش شدید معامله خودرو در بازار آزاد، بدیهی است که دسترسی به قیمت های روزانه تا حدی سختتر از گذشته شده است. با این وجود پس از آغاز تحویل تیبا 2 پلاس، برای بررسی روند قیمت گذاری این خودرو از روز گذشته گفت و گوهایی را با فروشندگان این خودرو انجام شده است.

در ۱۱ تماس گرفته شده برای آگهی های تیبا 2 پلاس مشخص شد که تیبا 2 پلاس قیمت رسمی نزدیک به ۶۹ میلیون تومان را دارد و با احتساب سود مشارکت، با قیمت حدود ۶۶ میلیون تومان به دست حواله داران رسیده است. به عبارت ساده تر قیمت کارخانه ای تیبا 2 پلاس بسیار نزدیک به کوییک آر است.

به نقل از اسب بخار، نکته عجیب مداخله دلال ها در قیمت گذاری این خودرو است. با وجود اینکه از طی روزهاث گذشته (۲۶ فروردین ۹۹) آگهی های فروش تیبا 2 پلاس در فضای مجازی منتشر شده است، اما به صورت غیر منطقی وحدت قیمت گذاری میان فروشندگان دیده می شود!

در تماس های گرفته شده برای استعلام قیمت، تیبا 2 پلاس سفید رنگ قیمتی در بازه ۱۰۱ تا ۱۰۴ میلیون تومان دارد و نسخه های مشکی و نوک مدادی آن تا ۱۱۰ میلیون تومان توسط دلال ها قیمت گذاری شده است.

بدیهی است این نوع قیمت گذاری نجومی در بازار آزاد به دلیل نبود نظارت و ضعف عملکرد دستگاه های نظارتی است. به نظر می رسد که شرکت سایپا و دستگاه های نظارتی باید فرایند بهتری را برای عرضه خودرو در نظر بگیرند و با روش های بهتری نسبت به کاهش قیمت خودروها اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که با بررسی ۱۱ آگهی های فروش تیبا 2 پلاس، هیچ کدام از این خودروها با قیمت های اعلام شده به فروش نرفته اند و فعلا این اعداد در حد عدد پیشنهادی و اعلامی دلالان باقی مانده است. بدیهی است که در روزهای آتی، ملاک قیمت تیبا 2 پلاس عدد معامله شده آن خواهد بود.

مشخصات و امکانات خودرو تیبا ۲ آپشنال به شکل رسمی اعلام شد [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

تیبا 2 آپشنال که از زمستان سال گذشته فروش آن آغاز شده، به‌تازگی امکانات رسمی این خود از سوی گروه خودروسازی سایپا اعلام شده است.

سوالات متداول کاربران درمورد خودرو تیبا ۲ پلاس

قیمت خودرو تیبا ۲ پلاس در بازار چقدر است؟

قیمت خودروی تیبا ۲ پلاس در بازار از ۱۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

مشخصات موتور ماشین تیبا ۲ پلاس چیست؟

ماشین تینا ۲ پلاس یک موتور ۴ سیلندر 8 سوپاپه با امکان تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد.

خودرو تیبا ۲ پلاس دارای چه آپشن‌هایی است؟

امکانات موجود در تیبا ۲ پلاس شامل دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، رینگ فولادی، فرمان هیدرولیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، کف پایی سه بعدی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای بلوتوث، دوربین و سنسور پارک عقب، دیفیوزرهای جدید سپر جلو و عقب، آینه های جانبی جدید (طرح کوییک و ساینا)، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، تهویه دستی، باربند تزئینی، جلو پنجره کرومی و… است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    همه اینارو دکون سر کوچه ما میفروشه. با کلی چیزای دیگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی