ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم عامل هواوی
تکنولوژی

تحریم هواوی توسط آمریکا ۳ ماه دیگر به تعویق افتاد

دولت ترامپ معافیت هواوی از تحریم ها را برای یک دوره سه ماهه دیگر تمدید کرده تا این شرکت امکان تجارت در آمریکا را داشته باشد. اواخر سال گذشته دولت ایالت متحده به بهانه نگرانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۵

دولت ترامپ معافیت هواوی از تحریم ها را برای یک دوره سه ماهه دیگر تمدید کرده تا این شرکت امکان تجارت در آمریکا را داشته باشد.

اواخر سال گذشته دولت ایالت متحده به بهانه نگرانی از جاسوسی با دستگاه های الکترونیکی خرید محصولات برخی شرکت های خارجی را ممنوع کرد. هدف اصلی این استراتژی هواوی بود که به گفته مقامات آمریکایی به ابزاری برای جاسوسی دولت پکن از کشورهای دیگر تبدیل شده بود.

با این حال پس از اعلام رسمی تحریم هواوی و زیرمجموعه های آن معافیتی ۹۰ روزه دریافت کردند که به آنها اجازه کار در آمریکا را می داد. پس از آن هم  Wilbur Ross، وزیر بازرگانی آمریکا یکبار دیگر این معافیت را تحریم کرد تا مناطق روستایی فرصت کافی برای جایگزینی قطعات ساخت هواوی را داشته باشند.

رابط کاربری هواوی

با نزدیک شدن به زمان انقضای این معافیت در دوشنبه هفته جاری خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر تمدید آن به گوش می رسید. از یک طرف برخی از معافیت کمپانی چینی برای شش ماه دیگر سخن به میان می آوردند و از یک سو رویترز مدت آن را تنها ۲ هفته اعلام کرده بود. حالا اما وزارت بازرگانی آمریکا با انتشار سندی اعلام کرده که تحریم هواوی تا سه ماه دیگر به تعویق افتاده و از ۲۷ بهمن ماه به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

یکی از سخنگویان هواوی در واکنش به تمدید معافیت ها گفته است:

در هر صورت تمدید موقت مجوزها روی کسب و کار هواوی تاثیر اساسی ندارد. این حقیقت که با کمپانی ما ناعادلانه رفتار می شود هنوز به قوت خود باقی است.

ظاهرا بازی موش و گربه آمریکایی ها هواوی را هم خسته کرده است. پیش از این لیانگ هوا، رئیس کنونی هیئت مدیره هواوی در مصاحبه با شبکه CNBC گفته بود هواوی بدون نیاز به قطعات آمریکایی، محصولاتش را در سرتاسر جهان به دست مصرف کنندگان رسانده است و همچنان به این کار ادامه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • pishro
    pishro | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    این قطع کردن اینترنت خودش اعتراضات داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی