ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبدیل ویدیو به گیف در واتس اپ
امنیت

موسس تلگرام می‌گوید باگ‌های واتساپ، خود خواسته و «در پشتی» هستند

«پاول دورف»، موسس تلگرام یک بار دیگر از امنیت پایین پیام‌رسان «واتس اپ» به تندی انتقاد کرد. این اتفاق البته به تنهایی، به هیچ وجه تازه نیست، اما این‌ بار دورف، پیام رسان رقیب را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۴

«پاول دورف»، موسس تلگرام یک بار دیگر از امنیت پایین پیام‌رسان «واتس اپ» به تندی انتقاد کرد. این اتفاق البته به تنهایی، به هیچ وجه تازه نیست، اما این‌ بار دورف، پیام رسان رقیب را متهم به قرار دادن باگ‌های خودخواسته یا «در پشتی» در واتس‌ اپ کرده است.

چند روز پیش اعلام شد واتس اپ یک باگ جدی در پلتفرم خود دارد که به هکر اجازه می‌دهد با ارسال یک فایل MP4 که متادیتای آن دست‌کاری شده، کنترل بخش‌های مهمی از موبایل کاربر را بر عهده بگیرد. حالا موسس تلگرام بر ایده خود پافشاری می‌کند که این موارد باگ‌های عادی نیستند بلکه «درهای پشتی» هستند که قرار است به نهادهای نظارتی امکان نظارت را بدهند اما در گذر زمان، یک به یک در حال کشف شدن هستند. او در همین رابطه نوشته:

«این باگ‌ هم مانند باگ‌های قبلی، یک در پشتی است که تمام داده‌های شما در موبایل‌تان را در برابر دولت‌ و هکرها آسیب‌پذیر می‌کند. همه‌ی کاری که یک هکر لازم است برای دسترسی به دیتای شما انجام دهد، این است که یک ویدیو برای شما بفرستد.»

از سوی دیگر او اشاره می‌کند که واتس اپ نه تنها نمی‌تواند از امنیت پیام‌های رد و بدل شده در پیام‌رسان خودش محافظت کند، بلکه از این اپ به شکل مداوم به عنوان یک «اسب تروآ» نیز استفاده می‌شود تا سایر پیام‌ها و تصاویر ذخیره شده در موبایل کاربر نیز امنیت نداشته باشند.

دورف استدلال‌های مختلفی را برای این ایده‌ی خود مطرح می‌کند. برای مثال می‌گوید که فیسبوک به عنوان مالک واتس اپ، مدت‌ها پیش از اینکه واتس اپ را خریداری کند، در برنامه‌های نظارتی آمریکا (NSA) مشارکت داشته است.

موسس تلگرام اعتقاد دارد که بعید است رفتار فیسبوک به عنوان مالک واتس اپ در سال‌های اخیر تغییری کرده باشد و به کاربران توصیه کرده صرفاً اگر با این مسئله مشکلی ندارند که روزی تمام پیام‌ها و تصاویرشان به شکل عمومی منتشر شود، واتس اپ را روی موبایل خود نگه دارند.

واتس‌ اپ البته اخیراً در آپدیتی تلاش کرده تا این مشکل را رفع کند، اما حقیقت این است که همین حالا میلیون‌ها کاربر واتس‌ اپ که از نسخه‌های قبلی این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، در برابر این حمله آسیب‌‌پذیر هستند. در حال حاضر این اگر از ورژنی استفاده می‌کنید که قبل از این نسخه‌ها هستند، موبایل شما می‌تواند به «حمله‌ی MP4» آسیب‌پذیر باشد:

  • نسخه‌های اندروید قبل از 2.19.274
  • نسخه‌های iOS قبل از 2.19.100
  • نسخه‌های ویندوز فون قبل و شامل 2.18.368
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • Why۲۸۲۹
    Why۲۸۲۹ | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    دلم برات تنگه دوروف

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    همین چهارتا کاربری هم که واتس اپ تو ایران داره از صدقه سری فیلترینگ تلگرامه
    وگرنه سگ و بزنی از واتس آپ استفاده نمیکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی