ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

طرح دو فوریتی مجلس برای بنزین تک نرخی ۱۵۰۰ تومانی

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از تهیه طرح دوفوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین خبر داد و گفت که این طرح تقدیم هیات رییسه مجلس شده است. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: «ما ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۸

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از تهیه طرح دوفوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین خبر داد و گفت که این طرح تقدیم هیات رییسه مجلس شده است.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: «ما در یک طرح دوفوریتی پیشنهاد کردیم که قیمت بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان تک‌نرخی شود، چرا که دو نرخی بودن آن منشاء فساد است، ضمن این‌که قیمت ۱۵۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان به درآمد دولت اضافه می‌کند و بخشی از کسری بودجه دولت را تامین کند.»

این پیشنهاد در شرایطی مطرح می شود که براساس شرایط فعلی در حدود ۳۴۰۰۰ میلیارد تومان به درآمد های دولت افزوده شده است که قرار است به تمامی صرف کمک هزینه معیشت اقشار کم در آمد شود.

اما طرح پیشنهاد کمیسیون اصل ۹۰ بر این اساس است  که به موازات حذف بنزین سه هزار تومانی، کمک‌های معیشتی در پی افزایش قیمت بنزین نیز حذف شود، چرا که این کمک‌ها در قانون نیز تعریف نشده اند.

پارسایی می گوید «یکی از دلایل ارائه‌ی این طرح نارضایتی مردم از افزایش قیمت بنزین بود و اینکه مسائل امنیتی در این افزایش قیمت لحاظ نشده بود، علاوه بر این با توجه به مسائل پیش آمده مخالفین نظام نیز حداکثر بهره‌برداری را از نارضایتی‌های ایجاد شده می‌کنند.»

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «این طرح به صورت دوفوریتی روز دوشنبه (۴ آذر)بعد از ظهر تحویل هیات رییسه مجلس شده است»، اظهار کرد: انتظار داشتیم که طرح به صورت خارج از نوبت در جلسه علنی روز سه‌شنبه بررسی شود اما به دلیل عدم حضور رییس مجلس شورای اسلامی به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد و امیدواریم مجلس در هفته بعد از تعطیلات، انفعال خود در این زمینه را جبران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • mohsen
    mohsen | ۷ آذر ۱۳۹۸

    ضمن اینکه قیمت ۱۵۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان به درآمد دولت اضافه می‌کند و می‌تواند بخشی از کسری بودجه دولت را تأمین کند

  • عزراییل
    عزراییل | ۶ آذر ۱۳۹۸

    رای بی رای

  • HeWolf
    HeWolf | ۶ آذر ۱۳۹۸

    من کارشناس نیستم! اما کلا روسای سه قوه پشم کنیز حاج باقر هم نیستن. نماینده مجلس هم که شوخیه بیشتر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی