ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کارمند فورد ایلان ماسک و تسلا را به چالشی عادلانه تر دعوت کرد

هفته گذشته و در جریان مراسم رونمایی از تسلا سایبرتراک در لس آنجلس، ایلان ماسک ویدیویی از مسابقه طناب کشی این پیکاپ برقی با فورد F-150 را برای خبرنگاران حاضر در سالن پخش کرد. در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

هفته گذشته و در جریان مراسم رونمایی از تسلا سایبرتراک در لس آنجلس، ایلان ماسک ویدیویی از مسابقه طناب کشی این پیکاپ برقی با فورد F-150 را برای خبرنگاران حاضر در سالن پخش کرد. در این ویدیو سایبرتراک موفق می شود فورد F-150 را به راحتی هر چه تمام به دنبال خود کشیده و آن را شکست دهد.

اما اندکی بعد از پایان مراسم انتقادها از ویدیوی طناب کشی تسلا سایبرتراک و فورد F-150 آغاز شد. منتقدان بر این باور هستند که مسابقه در شرایطی عادلانه برگزار نشده و تسلا از نسخه ضعیف تر F-150 در برابر پیکاپ جدید خود استفاده کرده است.

بررسی دقیق تر ویدیو نشان می دهد که F-150 حاضر در مسابقه طناب کشی نسخه STX با موتور 2.7 لیتری اکوبوست است. این موتور 325 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و در STX تنها محور عقب را به حرکت در می آورد؛ هرزگردی چرخ های این محور می تواند گواهی بر این ادعا باشد.

ساندیپ مدرا (Sundeep Madra) یکی از مدیران رده بالای فورد و معاون ارشد بخش فورد X با انتشار توئیتی به این مساله واکنش نشان داده و از ایلان ماسک درخواست کرده در شرایطی برابر مسابقه طناب کشی را تکرار کنند. وی در توئیت خود گفته:

ایلان ماسک یک دستگاه سایبرتراک را برای ما بفرستید تا مسابقه ای برابر برای شما ترتیب دهیم.

sunny-madra_resize_md

جالب اینکه کمی بعد از توئیت آقای مدرا، ایلان ماسک جواب وی را داده و با چالش مطرح شده موافقت کرده است. در صورت رویارویی قوی ترین نسخه از تسلا سایبرتراک و فورد F-150 شاهد یک زورآزمایی بسیار تماشایی خواهیم بود.

البته از آنجایی که فورد مشغول آماده سازی نسخه تمام الکتریکی پیکاپ پرطرفدار F-150 است، شاید منظور آقای مندرا آن بوده که سایبرتراک باید با این نسخه زورآزمایی کند. گفتنی است نسخه تمام الکتریکی فورد F-150 اواخر سال آینده یا اوایل سال 2021 از راه خواهد رسید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • yohan
    yohan | ۸ آذر ۱۳۹۸

    نبرد باتری با سوخت فسیلی!

  • Mehran
    Mehran | ۸ آذر ۱۳۹۸

    دوتاش رو بزارید یه طرف یه دونه نیسان آبی طرف مقابل بعد میفهمید چالش یعنی چی?

  • sadeq
    sadeq | ۸ آذر ۱۳۹۸

    البته اینکه اول پیکاپ فورد کشیده میشه (سر میخوره) بعد تازه شروع به انتقال قدرت به چرخ ها میکنه بی تاثیر نیست

  • Mr.saxobeat
    Mr.saxobeat | ۸ آذر ۱۳۹۸

    من وقتی بچه بودم این ماشین تسلا رو با کمک خط کش طراحی کردم متاسفانه معلمم بهم صفر داد و انداختش سطل اشغال.شاهدی هم ندارم بگم این طرحه چرخیده رسیده به دستشون اینو طراحی کردن.
    خارج از مسخره بازی عاشق کل کل های کمپانی های خودرو سازی هستم خیلی دلم میخواد تسلا ماشینشو بفرسته اینا ضایعشون کنن ?

مطالب پیشنهادی