ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

ماشین بازی: بازدید علی بخردی از کمپانی تیونینگ هنسی [تماشا کنید]

تیونر (Tuner) به شرکتی گفته می شود که با بهینه سازی بدنه یا بخش های فنی، نمای ظاهری یا توانایی های حرکتی خودروهای استاندارد را ارتقا می دهد. از این کار با عنوان تیونینگ (Tuning) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

تیونر (Tuner) به شرکتی گفته می شود که با بهینه سازی بدنه یا بخش های فنی، نمای ظاهری یا توانایی های حرکتی خودروهای استاندارد را ارتقا می دهد. از این کار با عنوان تیونینگ (Tuning) یاد می شود و در زبان فارسی بهترین معادل های آن را می توان "تقویت" و "تنظیم دقیق" دانست.

در دنیای تیونینگ شرکت هایی وجود دارند که به دلیل مهندسی پیشرفته و اجرای پروژه های خارق العاده بیش از بقیه شهرت پیدا کرده اند. کمپانی آمریکایی هنسی یکی از این تیونرها است که مهندسین آن تبحر بسیار بالایی در استخراج اسب بخارهای زیاد از موتور انواع خودروها دارند.

این کمپانی در سال 1991 توسط فردی به نام جان هنسی پایه گذاری شده و مقر آن در ایالات تگزاس قرار دارد. برخلاف برخی از تیونرها که به طور اختصاصی در زمینه تیونینگ محصولات برندی خاص یا مدل های کلاسی ویژه کار می کنند، هنسی دامنه فعالیت گسترده ای داشته و از انواع مدل های اسپرت و سوپر اسپرت گرفته تا خودروهای لوکس و پیکاپ را ارتقا می دهد. فراری، لامبورگینی، مکلارن، پورشه، بنتلی، جیپ، فورد، داج، کادیلاک، شورولت و لکسس برخی از برندهایی هستند که محصولات آنها توسط هنسی تیونینگ می شوند.

اما در کنار ارتقای محصولات خودروسازان مختلف، هنسی مدتی است روی سوپر اتومبیلی به نام ونوم F5 کار می کند. این خودرو با همکاری شرکت دلتا موتور اسپرت انگلیس توسعه یافته و از موتور V8 با 1600 اسب بخار قدرت و 1762 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

هنسی هدف از تولید ونوم F5 را رقابت با بوگاتی شیرون و دستیابی به عنوان سریع ترین خودروی جهان اعلام نموده است. گفته می شود این سوپر اتومبیل 1.6 میلیون دلاری توانایی عبور از مرز سرعت 500 کیلومتر در ساعت را دارا خواهد بود.

علی بخردی از کلکسیونرهای ایرانی اتومبیل در آمریکا، اخیرا با مراجعه به کارگاه های هنسی در نزدیکی شهر هیوستون، گزارشی جالب از محصولات و فعالیت های این تیونر صاحب نام تهیه کرده اند. اگر دوست دارید بیشتر و دقیق تر با این کمپانی آشنا شوید، دعوت می کنیم ویدیوی ضمیمه شده را تماشا فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی