ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۸۶۵
تکنولوژی

اسنپدراگون 865 ابتدا در محصولات کدام شرکت ها به کار می رود؟

کوالکام چند ساعت قبل چیپست پرچمدار جدیدش یعنی اسنپدراگون 865 را در کنار چیپست میان رده اما قدرتمند اسنپدراگون 765 معرفی کرد. این دو تراشه در سال آتی میلادی به عنوان قلب تپنده پرچمداران و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۳

کوالکام چند ساعت قبل چیپست پرچمدار جدیدش یعنی اسنپدراگون 865 را در کنار چیپست میان رده اما قدرتمند اسنپدراگون 765 معرفی کرد. این دو تراشه در سال آتی میلادی به عنوان قلب تپنده پرچمداران و میان رده های پریمیوم به کار گرفته خواهند شد، ضمن اینکه پشتیبانی از 5G می تواند نسل پنجم شبکه موبایل را در دسترس عموم مردم قرار دهد.

مدت کوتاهی پس از معرفی، شرکت های مختلف استفاده از این دو چیپست جدید را در گوشی های آینده خود تأیید کردند. در این مطلب مروری بر این گوشی ها خواهیم داشت.

شرکت HMD

شرکت HMD گلوبال از طریق بیانیه خبری اعلام کرد که سال آینده چند مدل گوشی نوکیا را با چیپست اسنپدراگون 765 معرفی خواهد کرد، اما سخنی از اسنپدراگون 865 به میان نیاورد.

یکی از مدیران ارشد این شرکت در این رابطه افزود:

اولویت اول ما برای سال 2020 دسترسی بیشتر کاربران به ارتباط 5G خواهد بود. ما می خواهیم تجربه 5G را از طریق گوشی های پریمیوم اما خوش قیمت و مجهز به پلتفرم اسنپدراگون 765 در اختیار مردم قرار دهیم.

این شرکت همچنین اعلام کرد که گوشی های آینده نوکیا از لنزهای زایس و فناوری PureDisplay بهره می برند.

موتورولا

موتورولا شرکت دیگریست که برنامه هایش را برای استفاده از چیپست های جدید اسنپدراگون اعلام کرد. سرجیو بونیاک نماینده این شرکت می گوید:

بخش موبایل موتورولا در سال 2020 پیشروی خود در عصر 5G را ادامه می دهد و از پلتفرم های اسنپدراگون 865 و 765 بهره می گیرد. ما می خواهیم جایگاه خودمان را در حوزه پرچمداران پریمیوم پس بگیریم.

آخرین پرچمدار موتورولا یعنی موتو Z3 در سال 2018 و با استفاده از چیپست اسنپدراگون 835 معرفی شده است.

اوپو

شرکت اوپو که زیرمجموعه BBK محسوب می شود هم وقت تلف نکرد و استفاده از چیپست پرچمدار کوالکام را در گوشی های سال آینده خود تأیید نمود. «آلن وو» مدیرعامل این شرکت در بیانیه خبری گفت:

اوپو در سه ماهه اول سال 2020 پرچمداران خودش را با پلتفرم اسنپدراگون 865 عرضه می کند تا تجربه 5G سریع و عالی را در اختیار کاربران قرار دهد.

پرچمداران اوپو از سری رینو (Reno) هستند. البته «برایان شن» از مدیران این شرکت در توییتر اعلام کرد اوپو رینو 3 (مدل 5G) از چیپست اسنپدراگون 765G استفاده خواهد نمود.

شیائومی

«بن لین» مدیرعامل شیائومی در مراسم کوالکام روی صحنه آمد و اعلام کرد شیائومی می 10 جزو اولین پرچمداران مجهز به اسنپدراگون 865 خواهد بود. او همچنین گفت ردمی K30 نیز از تراشه های جدید کوالکام بهره مند می گردد:

هفته آینده گوشی ردمی K30 را با چیپست اسنپدراگون 765 معرفی می کنیم که از فناوری 5G بهره می برد. کمی پس از آن رونمایی پرچمدار می 10 را با اسنپدراگون 865 انجام خواهیم داد.

گفتنیست ردمی K30 به اسنپدراگون 765G مجهز می شود که توان گرافیکی بیشتری نسبت به مدل استاندارد خواهد داشت.

دیگران

کوالکام در مراسم دیروز خود از شرکت های دیگری مثل ریلمی و ویوو نیز نام برد که اسنپدراگون 765 را در گوشی های آینده خود به کار می گیرند. دیگر شرکای تجاری کوالکام مثل اچ تی سی، وان پلاس، ال جی، نوبیا، سامسونگ و ZTE هم در اسلایدهای کوالکام دیده شدند اما هنوز برنامه مشخصی را اعلام نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی