ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر اپرا
نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه ۵۵ مرورگر اپرا با دارک مود بهینه برای اندروید منتشر شد

نسخه ۵۵ مرورگر اپرا برای پلتفرم اندروید منتشر شده است که مهم‌ترین تغییرات آن مربوط به دارک مود بهینه شده می‌شود. علاوه بر این، ویژگی‌‌های جدید دیگری نیز به این نسخه اضافه شده که در ادامه ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

نسخه ۵۵ مرورگر اپرا برای پلتفرم اندروید منتشر شده است که مهم‌ترین تغییرات آن مربوط به دارک مود بهینه شده می‌شود. علاوه بر این، ویژگی‌‌های جدید دیگری نیز به این نسخه اضافه شده که در ادامه باهم مرور می‌کنیم.

مهمترین تغییرات نسخه ۵۵ بر اساس وبلاگ اپرا، حالت بهینه شده دارک مود است. اگر به خاطر داشته باشید، مرورگر اپرا مدتی است از حالت تاریک استفاده می‌کند. اما این بار این کمپانی پا را فراتر گذاشته و سعی کرده تا بهترین نسخه از حالت تاریک را به مرورگر خود بیاورد. در نسخه ۵۵ مرورگر اپرا، شاهد اضافه شدن اسلایدری هستیم که به کاربران اجازه می‌دهد دمای رنگ و شدت آن را کم و زیاد کند. ان کار باعث می‌شود تا کاربر نور آبی و روشنایی نمایشگر را با دقت و کنترل بیشتری تنظیم کند.

مرورگر اپرا

در حالت تاریک نسخه ۵۵ مرورگر اپرا نیز چند گزینه جدید وجود دارد. علاوه بر اسلایدر بالا که حالت دارک مود را کنترل می‌کرد، گزینه‌ای جدید وجود دارد که تم تاریک را فعال می‌کند. بر اساس گفته‌های اپرا، این تم باعث می‌شود تا وب سایت‌هایی که از CSS بهینه شده برای حالت تاریک بهره می‌برند، به صورت خودکار به حالت تاریک تغییر یابند. البته اپرا می‌گوید وب سایت‌های کمی وجود دارند که از این حالت پشتیبانی می‌کنند.

با این حال اگر به یکی از این وب سایت‌ها سر زدید، می‌توانید با فعال کردن حالت «Dark Web Pages» به صورت خودکار، صفحه سایت را مناسب شرایط تاریک کنید. این کار به صورت خودکار صفحه سایت را به حالت تاریک تبدیل می‌کند تا نور کمتری به چشم کاربر برسد و در نتیجه در شب، راحت‌تر مطالعه کند.

مرورگر اپرا

علاوه بر این، نسخه ۵۵ مرورگر اپرا حالت دیگری هم برای تاریک کردن کیبورد گوشی دارد تا اگر کیبوردی با پشتیبانی از دارک مود نصب نکردید، به طور خودکار آن را هم تاریک کند. تغییرات دیگر نیز مروبط به مطالعه دو ستونی در تبلت های اندرویدی در بخش اخبار اپرا است. همچنین اکنون برای تغییر پنجره باز در مرورگ اپرا، نیاز نیست تا به گالری تب بروید، زیرا در این بروزرسانی می‌توانید با کشدن انگشت خود روی پایین صفحه، میان تب‌ها جا به جا شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۶ آذر ۱۳۹۸

    عاشق دارک مودم. برا این مقاله هم دمتگرم

  • Reza
    Reza | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

    وی پی ان این نسخه برای من کانکت نمیشه

مطالب پیشنهادی