ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله هکرهای ویتنامی به هیوندای و BMW

بر اساس گزارش رسانه های آلمانی، هکرهایی که گمان می رود به دولت ویتنام وابسته هستند، به سرورهای هیوندای و بی ام و حمله کرده اند. به نقل از خبرگزاری های آلمانی Bayerischer Rundfunk و Taggesschau، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

بر اساس گزارش رسانه های آلمانی، هکرهایی که گمان می رود به دولت ویتنام وابسته هستند، به سرورهای هیوندای و بی ام و حمله کرده اند.

به نقل از خبرگزاری های آلمانی Bayerischer Rundfunk و Taggesschau، هکرها بهار سال جاری میلادی به شبکه یکی از شعبه های کمپانی بی ام و نفوذ کرده اند. آنها روی سرورهای میزبان یک ابزار آزمایشی نفوذ به نام Cobalt Strike نصب کرده و از آن به عنوان در پشتی (backdoor) به شبکه آسیب دیده استفاده کرده اند.

حمله هکرهای وابسته به دولت ویتنام به هیوندای

کمپانی بی ام و با اجازه دادن به هکرها به ماندن در شبکه و زیر نظر گرفتن تمام حرکاتشان، دسترسی آنها را در پایان ماه نوامبر قطع کرده است. خبرنگاران آلمانی ضمن اشاره به اینکه هکرها به شبکه کمپانی هیوندای نیز حمله کرده اند، از ارائه جزئیات بیشتر در مورد حمله دوم خودداری کردند.

خبرگزاری های آلمانی معتقدند گروهی به نام «Ocean Lotus» یا «APT32» مسئول حمله به شبکه های هیوندای و بی ام و بوده و یکی از تهدیدهای اصلی صنعت خودرو محسوب می شود. گفته می شود این گروه از جانب دولت ویتنام حملات را ترتیب می دهد.

بر اساس گزارشات، گروه Ocean Lotus که از سال 2014 فعال است، در آغاز به شرکت های خارجی فعال در ویتنام و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا حمله می کرده و از سال 2017 توجه خود را معطوف صنعت خودروسازی کرده است.

هکرهای مذکور اوایل سال جاری میلادی به شکل عمومی مسئول حمله به شعبه استرالیایی کمپانی تویوتا معرفی شدند. چند هفته پس از این حمله، تویوتا ژاپن و تویوتا ویتنام نیز حملات مشابهی را گزارش کردند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت ویتنام به تقلید از دولت چین، به جاسوسی اقتصادی از کمپانی های خارجی و سرقت مالکیت معنوی پرداخته و از اطلاعات به دست آمده به نفع کمپانی های دولتی این کشور استفاده می کند.

چین با این استراتژی بخش هوانوردی خود را تقویت کرده و حالا متخصصین می گویند ویتنام نیز با استراتژی مشابهی قصد دارد استارتاپ خودرویی VinFast را تقویت کند که اوایل سال جاری میلادی اولین خودروهایش از خط تولید خارج شدند.

هیوندای و بی ام و تاکنون نظری در این رابطه نداده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی