ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عملکرد ضعیف فولکس واگن پاسات در تست گوزن [تماشا کنید]

در کشورهای اسکاندیناوی حضور ناگهانی گوزن ها در جاده اصلا پدیده عجیبی نیست، به همین خاطر رانندگان این کشورها باید بیشتر به مسیر پیش رو توجه کرده و همواره آمادگی لازم برای نشان دادن عکس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

در کشورهای اسکاندیناوی حضور ناگهانی گوزن ها در جاده اصلا پدیده عجیبی نیست، به همین خاطر رانندگان این کشورها باید بیشتر به مسیر پیش رو توجه کرده و همواره آمادگی لازم برای نشان دادن عکس العمل های سریع و مناسب را داشته باشند.

اما در کنار سرعت عمل بالای رانندگان، چابکی و پایداری خودروها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در غیر این صورت واکنش راننده منجر به انحراف وسیله نقلیه از مسیر شده و فقط نوع تصادف عوض می شود! این مساله سبب شکل گیری تستی جالب به نام تست گوزن (Moose Test) شده که هدف اصلی آن ارزیابی هندلینگ و پایداری خودرو هنگام تغییر مسیرهای ناگهانی است.

moose-road

در تست گوزن، خودروها باید بتوانند مانور رفتن به لاین مخالف و برگشت به لاین موافق را بدون از دست دادن پایداری انجام دهند. نشریه اسپانیایی KM77 یکی از معروف ترین برگزارکنندگان این تست در جهان به شمار می رود.

moose-test-2

دست اندرکاران KM77 اخیرا به سراغ فولکس واگن پاسات استیشن رفته و عملکرد آن را در تست معروف خود ارزیابی کرده اند. مدل تست شده به نسخه R-Line تعلق داشته و از موتوری 2 لیتری با 188 اسب بخار قدرت بهره می برد.

طبق روال مرسوم این نشریه، تست اول با سرعت 77 کیلومتر در ساعت انجام می پذیرد. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، در این تست قسمت عقب فولکس واگن پاسات استیشن، چسبندگی خود را تا حد زیادی از دست داده و کار راننده برای بازگشت به مسیر را بسیار دشوار می کند. چنین رفتاری از سوی استیشن محبوب ژرمن ها باعث برخورد آن به مخروطی ها می شود که آن هم به معنای رد شدن در تست است.

vw-passat-moose-test (3)

در تلاش بعدی، کاهش سرعت اولیه به 76 کیلومتر در ساعت هم مثمر ثمر واقع نشده و پاسات استیشن نمی تواند از تست گوزن سربلند بیرون بیاید. در نهایت این خودرو با سرعت 73 کیلومتر در ساعت با موفقیت تست گوزن KM77 را پشت سر می گذارد، البته موفق از آن جهت که تماسی با مخروطی ها نداشته و واژگون نیز نمی شود!

vw-passat-moose-test (2)

ذکر این نکته ضروری است که خودروهای استیشن در مقایسه با مدل های سدان عملکرد ضعیف تری در تست گوزن دارند. برای اثبات این ادعا باید به عملکرد نسخه استیشن و سدان ب ام و سری 5 اشاره کرد. نسخه استیشن این خودروی آلمانی در تست گوزن KM77 توانسته تا سرعت 72 کیلومتر در ساعت پایداری خود را حفظ کند، حال آنکه نسخه سدان رکورد 79 کیلومتر بر ساعت را ثبت نموده است.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی